thuis blijverke...

Moderators:Welcome, Annubis, Moderators

Gebruikersavatar
zotteke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 apr 2005, 10:35
Locatie:kalken
thuis blijverke...

Bericht door zotteke » 27 jun 2006, 08:56

Wie blijft er hier ook thuis voor zijn kindjes ,ik ben het toch van plan.Kweet niet waarom al de centjes aan de onthaal moeder geven als ik het zelf kan.T'is de schoonste tijd van de kindjes en die komt niet meer terug,denk wel dak een beetje zal moeten inleveren maar alléz we zullen zien.Wie geeft er nog thuis gebleven voor zijn kroost,greets zotteke.
Afbeelding

Afbeelding


Gebruikersavatar
kyrodu
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 mar 2005, 11:21

Bericht door kyrodu » 27 jun 2006, 09:08

Ik heb het na de tweede gedaan,maar helaas ben ik noodgedwongen weer moeten gaan werken.
Het was financieel gewoon niet haalbaar voor ons.
:? :(

Gebruikersavatar
Annubis
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:27 okt 2005, 15:17
Locatie:pulderbos(zandhoven)
Contacteer:

Bericht door Annubis » 27 jun 2006, 09:27

Ik ben een thuisblijfmama en ben nu al bijna drie jaar thuis voor de kindjes! Financieel is het redelijk zwaar maar als je inderdaad het geld dat je verdient aan de onthaalmoeder of creche moet geven dan komt het ongeveer hetzelfde uit.

Soms heb ik het wel moeilijk met het feit dat een thuisblijfmama een fulltime job is en dat we toch zo weinig krijgen! maar ja wie zijn wij om daar over te reclameren er word toch niet geluisterd naar ons.

Ik ben nu zwanger van ons derde kindje en als dat naar de kleuterschool gaat , hervat ik het werk terug of ga ik terug studeren! Voorlopig heb ik er nog geen gedacht van wat ik ga doen.
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)

Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 27 jun 2006, 10:15

Ik ben voorlopig ook nog een thuisblijfmama...ik heb tot oktober 2006 nog een vrijstelling...ik zou graag langer bij Anaïs blijven, maar met de tijd zie ik zo geen vooruitgang.
Mijn vriend is ook geen hoge verdiener, dus is het wel soms moeilijk.
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Annubis
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:27 okt 2005, 15:17
Locatie:pulderbos(zandhoven)
Contacteer:

Bericht door Annubis » 27 jun 2006, 10:22

dat geluk heb ik wel dat mijn ventje heel veel uren klopt! maar langs de andere kant sta ik er dan ook wel alleen voor . maar ja je kunt niet alles hebben in je leven he. :wink:
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)


Gebruikersavatar
beam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:20 apr 2006, 19:33
Locatie:Kuurne

Bericht door beam » 27 jun 2006, 10:23

Ik heb lange tijd in de horeca gewerkt maar voor de geboorte van ons derde kindje ben ik thuis gebleven, heb mijn ontslag ingediend, was het beu om mijn kids steeds thuis te laten bij een soms onbekwame babysit. Ik kwam soms thuis om 1 uur 's nachts en dan mocht ik nog de tafel van het avondeten afruimen... Toen heeft mijn hubbie me een voorstel gedaan : of ik niet thuis wilde blijven voor de kids. We hebben het geprobeerd en het lukte. Soms werk ik nog een aantal dagen per week, de uren die ik uitkies, de oudste twee gaan naar school en de kleinste mag gewoon mee naar het werk, de vrijdag gaat ze bij mijn ouders voor een paar uren. Zolang dit lukt blijf ik thuis, want mijn wederhelft is al gans de week weg, dus waarom moet ik ook nog es gaan werken, de kids zien hun papa al niet. Het is ook soms moeilijk maar het gaat.
Afbeelding

Afbeelding

Sofie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 15:28
Locatie:Hasselt

Bericht door Sofie » 27 jun 2006, 11:02

Ik ga nu ook thuisblijven voor ons kindje. Er is nog niet beslist hoe lang, maar ik zou toch graag thuisblijven tot hij of zij naar de kleuterklas kan gaan. Ooit wil ik graag terug studeren en daarna een halftijdse job vinden in de sector die me bevalt. Financieel lukt het ons vrij goed. We komen in feite niets te kort (maar zijn dan ook niet zo op luxe gesteld).
Afbeelding

Gebruikersavatar
kyrodu
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 mar 2005, 11:21

Bericht door kyrodu » 27 jun 2006, 11:27

barbarella schreef:We komen in feite niets te kort (maar zijn dan ook niet zo op luxe gesteld).
Wij ook niet,want toen leefden we nog in een stacaravan.
Toen ik thuis bleef voor de kinderen.
Maar de leningen van huis en auto maakten het ons wel zwaar.
Nu nog hebben we eigelijk heel weinig comfort.
Is wel een nieuwbouw maar enkel de douche beneden is bijna volledig afgewerkt.
Verder heb ik geen vloer boven,geen badkamer,een oud toilet staat er wel,geen keuken, leven nog onder de zilverglans van de isolatie en nergens deuren,het is allemaal met lakens te doen.
Dus een luxe kan je dat niet noemen,maar ik ben al blij dat we na 5 jaar in die stacaravan eindelijk een gewoon dak boven ons hoofd hebben.
En kan ik niet thuis blijven om voor de kindjes te zorgen dan is dat zo.
Hebben al vaak zwarte sneeuw gezien,maar iedere keer hebben we er ons door getrokken.
Kan alleen maar beter worden.

Gebruikersavatar
Fairytale
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:19 nov 2005, 20:21
Locatie:Hulst (NL)
Contacteer:

Bericht door Fairytale » 27 jun 2006, 11:34

Ik ben ook een thuisblijfmama... ik ben gestopt met werken toen ik 30 weken zwanger was en sinds die tijd ben ik dus thuis. Ik vind het heerlijk om zo te kunnen moederen full-time.
Wij zouden er niks ana verdienen zou ik gaan werken want hier in NL is de kinderopvang behoorlijk duur, helemaal als je werkgever niet meebetaald of als je zelfstandige bent. Als we uitgekindert zijn en de jongste ook naar school gaat wil ik wel weer wat gaan doen maar dat duurt dus nog wel ff.
Liefs Sara, trotse moeder van Lola Anaïs en Gobe Didier

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
zotteke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 apr 2005, 10:35
Locatie:kalken

Bericht door zotteke » 27 jun 2006, 12:03

Ja ben het ook maar van plan tot ze naar de kleuterschool gaan,dan ga ik ook weer werken wat zit ik hier dan te doen.Mijn vriend zou mij nu ten laste nemen bij hem,hij zegt toch dak lastig genoeg ben :shock:,dan betalen we nog eens minder belastingen ook .We zullen zien want die opvang voor 2 kindjes vind ik toch te veel omdat we nog redelijk veel verdienen,waarom word dat eindelijk uitgerekend volgens de belastingsbrief moeten we nog niet genoeg betalen,zotteke.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Annubis
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:27 okt 2005, 15:17
Locatie:pulderbos(zandhoven)
Contacteer:

Bericht door Annubis » 27 jun 2006, 12:26

als je ten laste van je man gaat dat is voor de belasting voordelig maar voor jezelf niet want dan heb je geen recht op ziekteverzekering en is ook later slecht voor je pensioen!
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 27 jun 2006, 12:30

Als je momenteel stempelt, dan kan je beter een vrijstelling vragen (owv de opvoeding van de kinderen)..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
zotteke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 apr 2005, 10:35
Locatie:kalken

Bericht door zotteke » 27 jun 2006, 12:42

Mama van A&E ge komt dan toch automatisch op de ziekteverzekering van uw man???En dat pensioen t'is maar voor 2jaar hé,het gaat daar niet op komen zeker wie weet tegen dan is er misschien geen pensioen niet meer.
Dagmar neen ik stempel voor de moment niet ,mijnen baas wil mij niet afdanken en geeft me op polyfilactisch verlof gezet , omdat ik zowiezo niet meer op mijn heftruck kan zitten.Zotteke.
Afbeelding

Afbeelding

Sofie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 15:28
Locatie:Hasselt

Bericht door Sofie » 27 jun 2006, 12:46

Kan iedereen zo'n vrijstelling aanvragen? Ik stempel momenteel nog (maar was van plan daarmee te stoppen in september, want dan begint mijn man te werken en dus ten laste te staan van hem). Ik ben wel al eens opgeroepen door de RVA, kan ik dan nog steeds zo'n vrijstelling aanvragen? Lijkt me in ieder geval wel interessant als je zoiets kan doen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Annubis
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:27 okt 2005, 15:17
Locatie:pulderbos(zandhoven)
Contacteer:

Bericht door Annubis » 27 jun 2006, 12:58

ik ben ook overgestapt van stempelen naar vrijstelling . je zal wel eerst moeten bevallen omdat ze je een reden vragen. de vakbond brengt dit voor je in orde je moet een papier invullen en dit gaat dan naar de rva. het duurt een kleine drie weken voor alles in orde is. het bedrag dat je de eerste 2jaar per maand krijgt is +-260euro dat varieert van hoeveel dagen er in de maand zijn. ze kunnen je dan niet meer oproepen van de vdab. en omdat je zo weinig hebt krijg je het jaar erop met je man een gezamenlijke belastingsbrief.

heb je nog vragen stel ze me gerust :wink:
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)

Sofie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 15:28
Locatie:Hasselt

Bericht door Sofie » 27 jun 2006, 13:02

Oh dan ga ik daar zeker eens voor informeren na de bevalling! 260 euro is toch een mooi bedrag vind ik!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 27 jun 2006, 13:05

Ik stempelde ook en ben na mijn moederschapsverlof...mijn vrijstelling gaan aanvragen...maar ik was een beetje laat met mijn aanvraag...dus tijdig aanvragen nog voor je moederschapsverlof ten einde is...
Voor mij is het nu toch goedgekomen hoor...
Met mijn vrijstelling(voor opvoeding van het kind) krijg ik zo'n 270 euro/maand
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Annubis
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:27 okt 2005, 15:17
Locatie:pulderbos(zandhoven)
Contacteer:

Bericht door Annubis » 27 jun 2006, 13:07

jazeker is dat een mooi bedrag , het is zeker beter als niets ! en je kan bij je kindje blijven. toen alessio naar de creche ging betaalden we 360euro soms 400euro per maand . en als je thuisblijft voor je kindje kun je tot 460euro / kind inbrengen als het niet naar de creche gaat dat is een nieuwe regeling sinds dit jaar . je moet maar eens in dat boekje kijken dat je bij je belastingsbrief hebt gehad. daar staat dat in.
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)

Sofie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 15:28
Locatie:Hasselt

Bericht door Sofie » 27 jun 2006, 13:07

Aha je vraagt het dus best nog aan tijdens je moederschapsverlof? Goed dat je het mij zegt, want ik ging afwachten tot daarna.
Afbeelding

Gebruikersavatar
zotteke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 apr 2005, 10:35
Locatie:kalken

Bericht door zotteke » 27 jun 2006, 13:07

Mama van A&E dan moet dan ongeveer hetzelfde zijn als loopbaan onderbreking als ge werkt zolang je geen 5gewerkt hebt bij dezelfde baas is dat ook ongeveer 260€
Afbeelding

Afbeelding

Sofie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 15:28
Locatie:Hasselt

Bericht door Sofie » 27 jun 2006, 13:08

Amaai, ik leer hier weer veel dingen bij. Ik ga er direct dat boekje van de belastingen eens bijnemen se :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Annubis
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:27 okt 2005, 15:17
Locatie:pulderbos(zandhoven)
Contacteer:

Bericht door Annubis » 27 jun 2006, 13:08

het duurt een kleine drie weken voor alles in orde is maar normaal op je vakbond zullen ze je wel alles uitleggen . het gaat ook elke eerste van de maand van start . dus best een maand van tevoren gaan!
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)

Gebruikersavatar
Annubis
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:27 okt 2005, 15:17
Locatie:pulderbos(zandhoven)
Contacteer:

Bericht door Annubis » 27 jun 2006, 13:10

ja het is ongeveer hetzelfde als loopbaanonderbreking!
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)

Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 27 jun 2006, 13:20

mama van A&E schreef:jazeker is dat een mooi bedrag , het is zeker beter als niets ! en je kan bij je kindje blijven. toen alessio naar de creche ging betaalden we 360euro soms 400euro per maand . en als je thuisblijft voor je kindje kun je tot 460euro / kind inbrengen als het niet naar de creche gaat dat is een nieuwe regeling sinds dit jaar . je moet maar eens in dat boekje kijken dat je bij je belastingsbrief hebt gehad. daar staat dat in.
Hoe bedoel je tot 460/kind? Kan je dat aanvragen of zo? Begrijp het precies niet goe?
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Annubis
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:27 okt 2005, 15:17
Locatie:pulderbos(zandhoven)
Contacteer:

Bericht door Annubis » 27 jun 2006, 13:24

je kan dat inbrengen op je belastingsbrief. je moet maar eens dat boekje nemen dat je bij je belastingsbrief hebt gekregen daar staat dat in.
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)

Gebruikersavatar
zotteke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 apr 2005, 10:35
Locatie:kalken

Bericht door zotteke » 27 jun 2006, 13:25

Vraag mij dan wel af wat er voordeliger zou uitkomen ,als je ten laste staat van de vent(kindjes ook) betaald uw man zo goed als geen belastingen meer,plus trekken ze op het einde van de maand zogoed als niets meer af van rsz en bedrijfsvoorheffing.Minpunten hiervan geen ziekteverzekering en pensioen!!!Terwijl bij loopbaan onderbreking en vrijstelling doen ze dit wel,zal ne keer naar de vakbond moeten.Op die vrijstelling moet ik al niet rekenen aangezien hij mij toch niet kwijt wil den baas :evil: kan hij mij al zeker niet afdanken voor mei 2007,daar ik met mijn moederschapsbescherming zit en dan is mijn zwangerschapsverlof al lang afgelopen,zotteke.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 27 jun 2006, 13:28

mama van A&E schreef:je kan dat inbrengen op je belastingsbrief. je moet maar eens dat boekje nemen dat je bij je belastingsbrief hebt gekregen daar staat dat in.
Op welke pagina staat dat? :oops: :oops: :oops:
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Annubis
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:27 okt 2005, 15:17
Locatie:pulderbos(zandhoven)
Contacteer:

Bericht door Annubis » 27 jun 2006, 13:42

artikel 4 blz7
ik type hier wat er staat

wie geen kosten voor kinderopvang inbrengt , heeft recht op verhoging van de belastingvrije som. (= de eerste inkomenschijf waarop geen belasting verschuldigd) van 460euro per kind dat minder dan 3jaar is!
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)

Katia

Bericht door Katia » 27 jun 2006, 14:38

mama van A&E schreef:jazeker is dat een mooi bedrag , het is zeker beter als niets ! en je kan bij je kindje blijven. toen alessio naar de creche ging betaalden we 360euro soms 400euro per maand . en als je thuisblijft voor je kindje kun je tot 460euro / kind inbrengen als het niet naar de creche gaat dat is een nieuwe regeling sinds dit jaar . je moet maar eens in dat boekje kijken dat je bij je belastingsbrief hebt gehad. daar staat dat in.

he?
mijnen belastingsbrief is al terug ingevuld en dat heeft mijn nonkel daar niet bijgezet hoor!
of is dat pas vanaf volgend jaar (dat het op dit jaar slaat)

Gebruikersavatar
Annubis
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:27 okt 2005, 15:17
Locatie:pulderbos(zandhoven)
Contacteer:

Bericht door Annubis » 27 jun 2006, 14:40

het zat bij de belastingsbrief van nu dus nu moest je dat ingevuld hebben het is pas nieuw dus misschien wist je nonkel dit niet?!
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)


Plaats reactie

Terug naar “De thuisblijfmama”