Huismoedertjes moeten erkend worden!!!

Moderators:Welcome, Annubis, Moderators

mei mama
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:23 mar 2005, 15:52
Locatie:Zottegem

Bericht door mei mama » 25 jul 2005, 14:53

Eerlijk gezegd vind ik ook niet dat ze vergoedingen voor huismoeders moeten optrekken.
Akkoord er is veel werk in een huishouden. Maar binnen twee maand ga ik terug voltijds werken, en dan moet ik 's avonds ook nog mijn huishouden doen. Als je huismoeder bent kan je wel zoveel niet doen overdag want je hebt ook de kindjes om voor te zorgen, maar je kan toch iets doen hé. En ja, huismoeder is ook een voltijdse job, maar dan zijn er heel veel mama's die twee jobs hebben.


Gebruikersavatar
conny-jonas-jens-jelle
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jun 2005, 22:54
Locatie:bredene

Bericht door conny-jonas-jens-jelle » 28 jul 2005, 23:43

hoi,

ik ben dus ook een fultime huismoeder, heb nog dat geluk dat min man werkt bij transportfiram maenhout in oostende, heb ook vrijstelling van de dop.

er zijn soms ook mensen die denken wat doe jij hele dagen thuis niets te doen je kan toch niet moe zijn maar denk maar eens ik heb een tweeling van pas 13 maanden oud en nog een zoontje van nog geen drie jaar daar kruipt heel veel energie in he dat zullen jullie ook wel weten he en je meot dan nog eens maken dat alles op tijd klaar is bijvoorbeeld hun eten 's middags;

ook is het heir alle dagen dat de wasmachine 's nachts draait is het niet van de tweeling zijnjonas izjnkleren want die maakt meer vuil nu het mooi weer is en in de tuin kan spelen.

mijn man komt ook heel vaak moe thuis maar hij zie ook dat hij niet zou willen zo doen dat ik alle dagen doe dat hij het niet zou kunnen

Anna
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2004, 12:42

Bericht door Anna » 29 jul 2005, 07:52

Ik staa hier s'morgens, zelfs zondag en in het verlof altijd de eerste op.
Ik gaa dan ook veel vroegerslapen, want anders ben ik doodmoe.
Nu de laatste tijd krijg ik wel hulp an ventje, maar gelukkig aar ik ben nu al bijna 31 weken zwanger, en sommige dingen beginnen heel zwaar te worden!
Ik hou niet op!
En als ik dan efkes durf klagen, dan zeggen de mensen, " ja jij moest er toch zoveel hebben?"...
" trekt uwe plan ermee"...
Ewel ja, door de jaren heb ik geleerd niks meer te zeggen, en mijne plan te trekken!
Voor iedereen lijkt het zo vanzelfsprekend, dat wij huismoedertjes, geen streepje mogen hebben op onze ramen, en dat wij nog zouden moeten komen aanrennen met de pantoffels in de handen, eens heer en meester thuis is!

Wat er niet gezegd word....
Kindjes zijn fris gewassen, goed verzorgd, volle maaltijd klaar en de kleren gaan heus de kast zelf niet invliegen, gewassen en gestreken.

Wat ik graag zou hebben?
herkend worden als Full time mama op papier!
Dat dat even veel respect krijgt als gelijk ander beroep....
Dat ik er geen euro voor krijg, hoeft in feite niet zo.
We trekken zo ook onze plan wel!

Dat zou een goede stap in de goede richting zijn!

Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 29 jul 2005, 09:43

Ja, gewoon dat die commentaar stopt.
Ik heb hier ook veel dat als ik zeg dat ik huismoeder ben, zeggen ze "...Ah..." en het onderwerp veranderd. Want tja, als je huismoeder bent heb je voor de rest geen leven, he?
Ook hebben ze al eens een huurpand geweigerd aan ons, omdat ik huismoeder ben en dan ben je marginaal en kan je niks van huur betalen :roll: Zo'n dingen kwetsen wel echt. Ik doe elke dag mijn best voor mijn gezinnetje en andere doen gewoon alsof je lui bent...

Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

huismoeders

Bericht door Katharina » 30 jul 2005, 23:28

Ik zou ook graag wat willen thuis blijven voor mijn dochtertje als ze geboren is. Maar ik was net werkloos toen ik ontdekte dat ik zwanger was. Dus ik heb nu 3 luttige maandjes om bij mijn dochtertje te zijn, en dan zal de Vdab weer achter mij zitten om werk te vinden. Borstvoedingsverlof kan ik jammergenoeg niet nemen omdat ik werkzoekende ben. Mijn vriend doet ook een opleiding via de Vdab, dus hij heeft ook nog geen groot inkomen. Ik zal het zolang mogelijk proberen om toch thuis te blijven, maar ze zullen er achter zitten. Kon ik maar even thuis blijven.... :(
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
conny-jonas-jens-jelle
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jun 2005, 22:54
Locatie:bredene

Bericht door conny-jonas-jens-jelle » 30 jul 2005, 23:39

hey dat is spijtig he heb je al eens geprobeerdom een vrijstelling aan te vragen weet niet of ze dat zullen geven aan je maar je kan het tenmisnte eens proberen he, ik heb dat wel gekregen missschien lukt het wel want dat is te kort he omd an diect te moeten gaan werken van de vdab.

Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 31 jul 2005, 13:23

Hey poeh,

Ik zal dat zeker proberen om een vrijstelling te krijgen, maar of dit dan ook zal lukken? Hoe heb jij dat dan aangepakt?

groetjes, katharina
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
conny-jonas-jens-jelle
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jun 2005, 22:54
Locatie:bredene

Bericht door conny-jonas-jens-jelle » 31 jul 2005, 13:42

hey,

ik heb eigenlijk geen probleem mee gehad hoor

ik had al eenzoontje van nog geen 2jaar en een tweeling en ze zei bij het syndicaat dat dat geen enkel probleem is. iedereen kan dat eignelijk aanvragen.

nu in september word het verlengd ik neem het voor drie jaar tot dat ze allemaal naar school gaan.

je moet dat gewoon eens uitleggen aan hen, dat je borstvoeding geeft al zou het zo niet zijn zij weten dat niet he. maar geloof van wel he. en dat jij onmogelij kje baby kan meenemen naar het werk dat je geen opvang hebt voor je baby en dat je niemand hebt om voor je baby te zorgen

je mag me gerust nog vragen stellenhoor zal ze met alle plezeir beantwoorden en je helpen
tot gauw
conny

Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 31 jul 2005, 13:59

Hey poeh,

Nogmaals bedankt voor je antwoord. Ik wil idd borstvoeding geven en dat toch langer dan 3 maand. Ik heb nog geen andere kinderen, dus misschien zullen ze bij mij wel moeilijker doen over een vrijstelling. Maar ik zal het toch allemaal nog eens goed bekijken. Want ik vind het wel belangrijk om thuis te zijn en mijn kindje te leren kennen. Ik vind het maar niets dat ouders kinderen hebben en ze nooit zien vanwille hun werk. Dan moet je geen kinderen hebben vind ik zo. Als ik dan al moet gaan werken, zal het in ieder geval deeltijds zijn, zodanig dat ik mijn dochtertje dan zie opgroeien. Bedankt he

katharina
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

mei mama
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:23 mar 2005, 15:52
Locatie:Zottegem

Bericht door mei mama » 31 jul 2005, 16:06

Sorry Katharina maar nu ben ik het toch niet met je eens. Van mijn man zijn loon alleen kunnen wij niet leven hoor. Ik zou ook liever bij mijn dochter blijven maar dat gaat gewoon niet. En ik vind ook niet dat ik dan maar geen kinderen moest hebben.
Ik hoop dat het voor jou haalbaar wordt om thuis te blijven. En dat je veel van je kindje kan genieten. Maar ik denk niet dt ik een minder goeie mama zal zijn omdat ik voltijds ga werken.

Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 31 jul 2005, 16:31

Hey mei mama,

Sorry voor mijn manier van zeggen, het kwam idd misschien een beetje grof over. Het was zeker de bedoeling niet om iemand aan te vallen. Excuses hiervoor.

Groetjes, Katharina
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

mei mama
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:23 mar 2005, 15:52
Locatie:Zottegem

Bericht door mei mama » 31 jul 2005, 17:47

Dat weet ik wel hoor dat het niet je bedoeling was iemand aan te vallen. Gewoon een kant van het verhaal waar je niet aan gedacht heb. Ik neem je ook niets kwalijk hoor. Wou gewoon laten weten dat het voor veel mensen gewoon niet mogelijk is om niet te gaan werken.
Dus even goeie vrienden :wink:

Anna
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2004, 12:42

Bericht door Anna » 31 jul 2005, 19:33

Op zich is het simpel....
Er zijn vrouwen die zich mama op en top voelen, als ze erbij kunnen werken.
helaas zelfs soms moeten, want het leven is schandalig duur!
Er zijn dan weer mama's als ik die niet ophouden, behalve om het babyforum efkes naa te pluizen....
Ondanks dat ze huisvrouw zijn.
En als je kinderen hebt, dan heb je dan zeker de keuze niet!
kinderen kosten ook heel veel geld.
iedereen doet zoals hij het beste er zich bij voelt.
Als je dan een gelukkig kindje, of kinderen hebt, lijkt voor mij alles in orde!
het is en blijft helaas wel zo, dan huismoeders, huisvrouwkes dus, gewoon niet meetellen!
En daar wringt het schoentje!

Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 31 jul 2005, 20:05

Katharina schreef:Hey poeh,

Nogmaals bedankt voor je antwoord. Ik wil idd borstvoeding geven en dat toch langer dan 3 maand. Ik heb nog geen andere kinderen, dus misschien zullen ze bij mij wel moeilijker doen over een vrijstelling. Maar ik zal het toch allemaal nog eens goed bekijken. Want ik vind het wel belangrijk om thuis te zijn en mijn kindje te leren kennen. Ik vind het maar niets dat ouders kinderen hebben en ze nooit zien vanwille hun werk. Dan moet je geen kinderen hebben vind ik zo. Als ik dan al moet gaan werken, zal het in ieder geval deeltijds zijn, zodanig dat ik mijn dochtertje dan zie opgroeien. Bedankt he

katharina

Ik heb maar 1 kindje en heb ook een vrijstelling kunnen aanvragen. Nu moet ik die voor eind augustus gaan verlengen. Je kan 6 jaar lang een vrijstelling hebben.

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 31 jul 2005, 22:19

ik heb veel respect voor huismoeders....

Ik moet in spetember terug gaan werken en ben ontzettend bang dat ik het allemaal niet geregeld krijg.
Het is een fulltime job mama zijn, huishouden en dan nog voor je man zorgen.
Mijn man werkt niet veel mee...maar ja dus dat is soms best zwaar.

Ik zou 20u terug gaan werken maar lieve help...al dat andere werk?

Thuis zitten is niet enkele thuis zitten maar als ik het geld neit zo nodig had dan bleef ik ook graag thuis.
De drie maanden ouderschapsverlof zijn al een serieuze opdoffer....zal blij zijn met een beetje meer geld...

Chapeau voor alle mama's die thuis voor hun kindjes zorgen maar ook voor de papa's want ik ken een papa die thuis voor zijn dochtertje zorgt terwijl zijn vrouw gaat werken..vind ik zo mooi!!!
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Gebruikersavatar
conny-jonas-jens-jelle
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jun 2005, 22:54
Locatie:bredene

Bericht door conny-jonas-jens-jelle » 31 jul 2005, 22:23

ik ben eignelijk heel blij dat ik die vrijstelling heb
ik kan goed begrijpen dat er mamas zijn die dit helaas niet kunnen doen en die moeten gaan werken ikheb daar bewondeering voor hoor echt waar

ben eignelijk blij dat wij dat aankunnen hoor dat ik neit ga werken
mijn man verdient genoeg om dat ik zou kunnen thusi zijn

Fanny
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 mar 2005, 11:28
Locatie:Gent
Contacteer:

Bericht door Fanny » 01 aug 2005, 09:13

Ik heb dat ook ooit aangevraagd en die van de vdab zei me dat je op moet laten schrijven, opvoeding n verzorging kind en dat wordt altijd aanvaard voor die vrijstelling. Ik heb dat bij mijn beide dochters gedaan (de eerste maal moest ik wel want Geneviève heeft haar eerste jaar meer ziek geweest dan wat anders((((, en ik was eens bij de werkwinkel en die vertelde me dat ook dat dat altijd wordt aanvaard , dus ze gaan er zeker geen spel over maken hoor.
Ik heb me dan 3jaar geleden volldig laten uitschrijven, want ik zag het niet zitten om te gaan werken en met de kinderen (daar ze steeds ziek waren) en we zijn getrouwd zodat ik dan op mijn ventje zijn boekje kon gaan zetten. Kheb er totaal gaan spijt van maar misschien ooit dat ik wel iets ga zoeken om weer wat te werken maar voor de moment ook met sacha wil ik het zeker nog niet gaan doen. Financieel is het alitjd zoeken geblazen maar mijn man heeft een hele goede pré en we mogen zeker niet klagen)))))


Fanny
Mama van Geneviève (5/8/98 ),Dorothée (18/9/2000)Sacha (2/5/05 )
Geneviève 1998
Afbeelding
Dorothée 2000
Afbeelding
Sacha 2005
Afbeelding

Lily
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2005, 00:37
Locatie:Aarschot

Bericht door Lily » 02 aug 2005, 15:03

Een klein vraagje, die vrijstelling waar jullie het over hebben, wat is dat? En hoe/waar moet je dat aanvragen? Is dit een soort ouderschapsverlof? Sorry voor mijn vragen, maar ik heb hier nog nooit van gehoord. :wink:

Katia

Bericht door Katia » 02 aug 2005, 15:55

Fanny schreef:Financieel is het alitjd zoeken geblazen maar mijn man heeft een hele goede pré en we mogen zeker niet klagen)))))
mijn man werkt voor de interim, heeft helemaal geen grote pree (integendeel :roll: ) en wij komen ook ruim toe!
Als ne mens niet te veel luxe wil dan lukt dat hoor...
(en ik verdien dan niets he!)

Fanny
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 mar 2005, 11:28
Locatie:Gent
Contacteer:

Bericht door Fanny » 02 aug 2005, 16:33

Als ne mens niet te veel luxe wil dan lukt dat hoor...
(en ik verdien dan niets he!)[/quote]

Ik heb ook niet teveel luxe nodig, we gaan niet op vakantie in het buitenland en de familie bezit een appartement aan zee die we steeds mogen gebruiken. Dus daar doen wij onze vakantie dan. Maar arm zijn we nu ook niet hoor )))) We zijn heel gelukkig met wat we hebben, mijn man verdient om eerlijk te zijn hetzelfde als wat twee mensen samen verdienen dus... moeten we niet gaan zeggen dat we niet toekomen. Hij vind het zelfs veel beter dat ik thuis ben, voor de kinderen zeker maar ook voor de belastingen, daar hij al veel verdient moeten we al uitkijken maar moest ik ook werken zouden we niet teveel overhebben, ik heb gestudeerd als binnehuisarchitecte dus kan direct zelfstandige beginnen maar eens de kinderen er waren waren er ook andere interesse's die je kan zien op mijn website en ik doe dat nu véééél liever dan voor een baas gaan werken)))

Fanny
Mama van Geneviève (5/8/98 ),Dorothée (18/9/2000)Sacha (2/5/05 )
Geneviève 1998
Afbeelding
Dorothée 2000
Afbeelding
Sacha 2005
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 02 aug 2005, 18:04

ik ken dat...
ik zal ook bij mijn kindjes blijven!!!
ik kan dat gewoon niet om ons meisje weg te doen!!!
Erg he :oops:

Anna
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2004, 12:42

Bericht door Anna » 02 aug 2005, 19:46

er is een oud gezegde...
het is niet alles goud wat blinkt....

hier zijn we ook niet rijk.
Zoalng ik mijn papiertjes kan betalen die hier binnen komen, beetje kan sparen, want krediet wil ik niet, ( wij sparen iedere maand beetje, als de auto dan volledig ko is dan vervangen we hem).
En af en toe als ik ja kan zeggen tegen mijn kindjes voor iets wat ze willen, ewel dan is het al lang niet mis!

maar anderzijds!
Ik schrik soms zulle, ik kijk goed om me geen en alles word steeds duurder.
Ik kan heel goed de mensen begrijpen die met twee gaan werken.
want zoiets al een eigen huis hebben, onze dagen, is ongelooflijk duur!

Gebruikersavatar
conny-jonas-jens-jelle
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jun 2005, 22:54
Locatie:bredene

Bericht door conny-jonas-jens-jelle » 02 aug 2005, 21:31

Hoi lilly

die vrijstelling die kan je aanvragen in je syndicaat bijv acv of andere weet niet welke je in bent.
wat die vrijstelling inhoud simpelhoor je moet niet meer gaan doppen gedurende de hele vrijstelling, je kan je vrijstelling ieder jaar verlengen

ipv dat je een blauwe kaart hebt van de dop heb je dan een witte kaart die moet je gewoon eind van de maand ook inleveren maar dat is al

is dat al een klein beetje duidelijker voor je

Gebruikersavatar
Angelique Buurlage
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:29 dec 2007, 11:03
Locatie:Hoogezand

Net huismama

Bericht door Angelique Buurlage » 31 dec 2007, 15:16

Hoi,

Ik heb altijd gewerkt vanaf mijn 15e fulltime en ben sinds onze dochter geboren is huismama geworden en ik moet zeggen dat het me tot nu toe makkelijk afgaat. Mijn vriend werkt van 8:00 tot 20:00 en gaat maandags naar school dus is alleen zondags thuis dus ik moet alles alleen doen.
Maar toch begint het me te kriebelen om wat te doen maar ik kan onze dochter gewoon niet uit handen geven. S,middags rond 13:00 heb ik het hele huishouden gedaan en daar zit ik dan en nu?? ga maar wat lezen of computeren maar ik ben van mening dat thuis zijn in ieder geval met 1 kind niet zwaar is en ook niet vergelijkbaar is met fulltime werken.
Tuurlijk zou het leuk zijn om betaalt te krijgen als huisvrouw maar niet vergelijkbaar aan een "gewone" baan.
Wij kunnen het ons gelukkig veroorloven dat ik thuis kan blijven maar helaas niet iedereen want ook hier in nederland is dat slecht geregeld.


Plaats reactie

Terug naar “De thuisblijfmama”