Yasmina 13 weken te vroeg

Moderators:Welcome, Moderators

Plaats reactie
Monique
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 jul 2007, 13:42
Locatie:Lelystad
Yasmina 13 weken te vroeg

Bericht door Monique » 09 jul 2007, 19:56

Mijn meisje Yasmina is 13 weken te vroeg geboren. Ik was op 16 april uitgerekend, maar Yasmina kondigden zich op 16 januari aan en is op 17 januari 2005 om 01.10 geboren via een spoedkeizersnee. Ze woog 950 gram.

Ze heeft de eerste 1,5 dag zelfstandig kunnen ademen, maar ze werd daar erg moe van dus is ze aan de beademing gelegd. Een paar daagjes maar, want ze had er geen zin in en trok de beademing eruit. Daarna lukte het haar weer om zelf te ademen wel met behulp van cpap. Ze heeft 2 infecties gehad, die gelukkig door middel van antibiotica binnen een week weer weg was. Yasmina heeft 1,5 maand op de neonatologie gelegen in het AMC in Amsterdam en mocht daarna naar het ziekenhuis in Almere. Daar heeft ze nog een maand gelegen.

Op 5 april 2005 mocht ze eindelijk naar huis, ze zat toen op het gewicht van 2560 gram.

Nu is ze een lekkere peuter met al de dingen die erbij horen. Ze heeft gelukkig niets overgehouden van haar vroeggeboorte, ze loopt wel met bepaalde dingen iets achter, maar dat komt allemaal wel goed.

Hebben jullie nog vragen stel ze gerust.
Groetjes Monique & Yasmina


Gebruikersavatar
muppet
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 feb 2005, 13:32
Locatie:Oostende

Bericht door muppet » 09 jul 2007, 19:59

Was het een spontane bevalling of was het een kwestie van moeten bevallen?
Onze Jorg was geboren op 29 weken zwangerschap. Bij mij was het ten gevolge van het HELLP-syndroom. Ik moest bevallen want de HELLP was levensbedreigend voor Jorg en voor mij.

Gelukkig is alles goed gekomen voor jullie. Geniet van jullie meisje.

Monique
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 jul 2007, 13:42
Locatie:Lelystad

Bericht door Monique » 09 jul 2007, 20:04

Bij mij was het echt een spontane bevalling, er is uit onderzoeken ook niets gebleken waardoor ze te vroeg is gekomen. Ze had er waarschijnlijk gewoon geen zin in.

Ik ben ook blij dat het met jullie goed is afgelopen, heb veel gelezen over het hellp syndroom. Lijkt me helemaal niet fijn zowel voor jou en voor Jorg.
Groetjes Monique & Yasmina

Gebruikersavatar
muppet
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 feb 2005, 13:32
Locatie:Oostende

Bericht door muppet » 09 jul 2007, 20:09

Met Jorg is het helemaal niet goed afgelopen hoor. Hij is na een maand op de neonatale gelegen te hebben gestorven.
Mijn andere kids, Jutta en Jens, zijn op tijd geboren. Te laat zelfs, de 2 bevallingen werden ingeleid.

Molly
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mar 2006, 23:21
Locatie:GERAARDSBERGEN

Bericht door Molly » 09 jul 2007, 20:19

gelukkig stelt jullie kleine meid het nu goed...!!
Moeten wel vreselijke weken geweest zijn toen!
Afbeelding


Afbeelding


Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 09 jul 2007, 20:23

Oh da's ook niet leuk voor jullie. Maar toch blij dat het goed is afgelopen.
Ons dochtertje heeft maar een paar dagen bij de prematuren gelegen maar gewoon omdat haar geboortegewicht zo laag was en niet omdat ze er te vroeg was.
Maar die 9 dagen waren al genoeg om in te zien hoe zwaar het moet zijn voor ouders met een prematuurke. Hoe zwaar het elke dag weer moet zijn en niet weten wat er je te wachten staat. Chapeau!!

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

zo vroeg

Bericht door Aicha » 09 jul 2007, 21:34

Monique,

Wat een geluk dat Yasmina een echt vechtertje was!

Mijn vriendin is 10 weken te vroeg bevaalen van haar eerste zoontje en hij heeft slecht 1 dag aan de beademing gelegen. geen infecties ofzio gehad en ook qua motoriek enzo is er haast geen verschil geweest als met op tijd geboren kindjes!

Ook bij haar zijn er geen redenen gevonden voor haar zoontjes vroeggeboorte.
De schrik zat er bij haar 2e zwangerschap wel goed in om opnieuw een vroeggeboorte mee te maken en uiteindelijk hebben ze die zwangerschap kunnen rekken tot aan nipt 35 weken.

Na dioe zwangerschap vermoedde ge gyn dat het iets te maken zou hebben met de vorm van haar baarmoeder.

Liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
mieke1983
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jan 2007, 17:22
Locatie:poperinge
Contacteer:

Bericht door mieke1983 » 09 jul 2007, 21:39

Gelukkig dat ze niets heeft overgehouden aan de vroeggeboorte, ik ken iemand die ook zo vroeg is bevallen, en het woog 800gr, maar dat kinneke heeft wel er iets aan overgehouden, het hoort maar op een oortje en het zit behoorlijk achter op haar leeftijd,

Met wat zit yasmina dan al achter als ik mag vragen?

groetjes
Afbeelding

trotse mama van 3schatten

http://defluppe.spaces.live.com/

Monique
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 jul 2007, 13:42
Locatie:Lelystad

Bericht door Monique » 10 jul 2007, 00:50

muppet schreef:Met Jorg is het helemaal niet goed afgelopen hoor. Hij is na een maand op de neonatale gelegen te hebben gestorven.
Mijn andere kids, Jutta en Jens, zijn op tijd geboren. Te laat zelfs, de 2 bevallingen werden ingeleid.
oh jeetje meis dat wist ik niet. Hoop dat ik je niet al te veel verdriet heb gedaan met mijn berichtje. Mijn excuses in ieder geval.
Groetjes Monique & Yasmina

Monique
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 jul 2007, 13:42
Locatie:Lelystad

Bericht door Monique » 10 jul 2007, 00:55

mieke1983 schreef:
Met wat zit yasmina dan al achter als ik mag vragen?
Yasmina loopt met haar spraak nog niet helemaal zoals het hoort. Ze vinden dat ze te weinig woordjes kent en ik moest het nu in de gaten houden anders moet ze naar een logopedist toe.

En met haar verstandelijke ontwikkeling is ze vertaagd met 3 maanden, en haar motorische ontwikkeling loopot ze 4 maanden achter. Maar dat haalt ze wel weer in zeiden ze zodra ze naar de peuterspeelzaal ging.
Groetjes Monique & Yasmina

Gebruikersavatar
muppet
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 feb 2005, 13:32
Locatie:Oostende

Bericht door muppet » 10 jul 2007, 14:26

Monique schreef:
muppet schreef:Met Jorg is het helemaal niet goed afgelopen hoor. Hij is na een maand op de neonatale gelegen te hebben gestorven.
Mijn andere kids, Jutta en Jens, zijn op tijd geboren. Te laat zelfs, de 2 bevallingen werden ingeleid.
oh jeetje meis dat wist ik niet. Hoop dat ik je niet al te veel verdriet heb gedaan met mijn berichtje. Mijn excuses in ieder geval.
Geen probleem hoor. Een mens kan al eens iets over het hoofd zien :lol:

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 10 jul 2007, 20:59

Maar goed dat voor jullie alles goed is afgelopen!!
Moet vreselijk zijn om zoiets mee te maken, je kind zo zien afzien.
Maar jullie waren bij de gelukkige, lang niet alle mensen zijn zo gelukkig!
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “Vroeggeboortes”