april- en meikindjes!

Moderators:Welcome, Moderators

Gebruikersavatar
Kim.D.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 jan 2006, 15:04
Contacteer:

Bericht door Kim.D. » 16 aug 2006, 14:27

onze lander is ook altijd in de living aan het voetballen, das echt zo schattig.

denk dat onze lander nu ongeveer 83 cm is en hopelijk bijna 10 kilogram weegt.


Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 16 aug 2006, 15:51

Katia schreef:en oh ja... madam SJOT tegen nen bal :lol::roll::lol:
lopen ernaartoe en met 1 voet SJOT!
echt niet te doen, zo koddig!
:lol: R soms ook maar omdat wij zitballen hebben doet hij dat ook na en da's eens zo grappig: gaa thi op de voetbal van grote broer zitten met zo'n gezicht van "allée en nu mijn bureau met computer hè" :lol: zoals wij dus. Ocjh ja en sinds ik eens ene muziekje voor 'm op de computer heb aangezet, wil hij dat ook doen: als hij wil dansen of muziek wil dan gaat hij nu aan die computermuis staan klikken en met dat handje over de rand maar op de toetsenbord petsen :roll: :lol: in de hoop dat er klank volgt :lol: de zotte kaddee.

Kim, Lander is ook ne grote (en smalle) dan (meer zoals J was zelfs denk ik) en R is geen klein dikje maar 't zal nooit zo'n fijneke zijn als zijn broer was - hoewel ik me met het herbekijken van J zijn peuterfoto's een aap schrok: amai zo anders dat hij toen nog was en wel minder smal dan ik me hem herinnerde en zelfs met een meer dan bol snoetje :shock: amaaaaaaaaaaaaaai.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Kim.D.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 jan 2006, 15:04
Contacteer:

Bericht door Kim.D. » 17 aug 2006, 19:45

jaja lander is groot en smal. dat heeft hij van de papa. die is ook groot en wreed mager. Lander heeft trouwens al maat 22 van schoen, ook al zo'n grote voeten bij jullie?

Katia

Bericht door Katia » 17 aug 2006, 22:19

hier een 19... klein verschilletje he :lol:

Gebruikersavatar
Kim.D.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 jan 2006, 15:04
Contacteer:

Bericht door Kim.D. » 18 aug 2006, 09:28

amai ja, dat was vorig jaar in oktober lander zijn maat. toen heb ik maat 19 gekocht. Die gaat grote voeten krijgen zoals de papa hé.


Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 18 aug 2006, 10:36

Kim.D. schreef:jaja lander is groot en smal. dat heeft hij van de papa. die is ook groot en wreed mager. Lander heeft trouwens al maat 22 van schoen, ook al zo'n grote voeten bij jullie?
21 nu
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 19 aug 2006, 12:32

Katia schreef:zal er mij straks eens mee bezig houden als ik het niet vergeet :wink:
vergeten???

R slaapt ffe op mijn arm nu: hij ziet af - lastige tandjes!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 19 aug 2006, 14:43

hey

Sete is een kindje van 6 april en normaal eentje voor 22 april

heeft nu een lengte van 82.5cm en woog 11.800kg

Schoenmaat is nu 19 of 20...hangt van schoentje af.
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 23 aug 2006, 12:51

jong moederke schreef:hey

Sete is een kindje van 6 april en normaal eentje voor 22 april

heeft nu een lengte van 82.5cm en woog 11.800kg

Schoenmaat is nu 19 of 20...hangt van schoentje af.
hihi R is dus van 2/4 maar meneer was feitelijk voor eind maart uitgerekend hè ... maar ze schelen iet zo veel. Toch ook een flink kindje qua lengte en gewicht hè, Sete.

De schoenmaat moet ik corrigeren, ik ben gisteren nieuwe schoenen voor mijn zonen gaan kopen en R heeft nu net als Lander een 22.

Ik ga eens lui ;) een update verzorgen hier en wat inplakken van mijn eigne getokkel elders - dus Katia,, schuin lezen ;) dan maar hè:

we leven nog ;) en nee 't is nog niet voorbij maar wel al beter maar de slijmen zijn nog erg en de tanden daar mag k niet naar zoeken of hij bijt :s a is het wel terug met meer vrolijkheid ook nu en spelen dat gaat hier zeer afwisselend met vanalles ... potjes uit de kast, de kast zelf :rolleyes: en de zetel, knuffelbeesten, blokken, loopauto, rolrammelaar, ballen, ballonnen, enz enz ... en hij is natuuurlijk ook uit op de (kleine onderdelen bevattende) spullen van grote broer :lol: maar die krijgt hij dus niet. Wat hier ook een groot succes is: tekenen! Met potloodjes maar zeker ook op het schoolbord met (stoep)krijt :mrgreen: en het handige an dat laatste is dat het afwasbaar is en dat ik 'm er makkelijk mee kan laten doen. Krijt zat dus als er eens eentje sneuvelt niet erg, zolang hij ze maar niet opeet (bah!) en vertrappelen heeft hij tot hiertoe gelukkig ook niet gedaan.


Zondagavond heeft R zichzelf op zijn neusje een snijwond toegebracht met een plestic ding aan een ballon (meneer moest en zou dat stokje er uit proberen te trekken en 't andere deel waar die stok in zat ketste met de ballon terug) en nu heeft hij dus nog een hele streep over zijn neus ook. Dat maakt het met die slijmpjes nog des te lastiger - we moeten zijn neusje zowat aan de lopende band vegen. Zucht.


Hebben jullie dat nu ook dat jullie niet kunnen geloven dat die kinders van ons al zo grooooooooooooote kleintjes zijn: bijna 17M ons R'tje en ik zie 'm nog als klein maar als ik zie wat voor een sprong die nu weer aan 't maken is en bedenk da thij AL 16M1/2 is amai. Voor ander emensen lijkt hij blijkbaar vaak ouder en dan verschiet ik nog erger, zeker als ik dan zo de vraag kreeg (gisteren) wanneer hij naar school mag :?: :?: - help :!: :s - het zal er allemaal al rap genoeg zijn! Laat hem nog maar lekker veel bij mama blijven - ik moet 'm al genoeg missen nu en de tijd gaat veel te snel ...

Meneertje zijn woordenschat breidt trouwens (stilaan) uit en jaja er is een belangrijk begrip bijgekomen, nl BEZIT. Enfin, hij wees al naar iet en dan met beide handjes op zichzelf (dat deed hij al langer als hij iets wou) maar nu zegt hij het dus ook en hij is nu constant "mij" aan het zeggen - als hij iets wil of als hij vindt dat het aan hem toebehoort (en als 't aan hem ligt dan zegt hij van alles dat het van hem is ) en hij kan zoooooooo schattig lachen maar o wee als hij zijn zin niet krijgt soms zenne dan is 't superkwaad "MIJ!" soms ook amai amai. 'k Begin hem stilaan maar wat meer toe te laten wat snoeperij betreft: vroeger kon ik 'm afschepen met droge koeken maar nu wil hij wat broer heeft (en/of wij hebben) en vermits hij flink eet voor de rest (vooral fruit gaat er ongelooflijk goed in), zal dat ene koekje met een beetje chocolade geen ramp zijn. 'k Had gehoopt chocolade en consorten te bannen tot zijn 2 jaar maar het is dus vroeger geworden en hij is er helemaal voor te vinden da's al duidelijk.

Dansen doet hij ook heel graag en veel: ik weet altijd rap welke muziek (meestal wat stevigere moderne muziek met een goei ritme) hem aanstaat want dan doet hij echt wel mee en hij kan superschattig staan swingen en in zijn eetstoel zit hij soms te headbangen ;) en met zijn voetjes mee te stampen op 't ritme - en hij heeft er best gevoel voor.

Voilà da's al een heel hoofdstuk geworden hè.
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 23 aug 2006, 14:08

ik ken dienen tekst van ergens :lol:

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 23 aug 2006, 15:35

Katia schreef:ik ken dienen tekst van ergens :lol:
ah ge leest dat dan toch :lol: :P :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 23 aug 2006, 16:15

wat dachte nu? :wink::lol:

Gebruikersavatar
fozke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 dec 2005, 09:25
Locatie:Beringen
Contacteer:

Bericht door fozke » 07 sep 2006, 10:19

Hier nog een aprilkindje. Amelie is van 5 april, ze was uitgerekend voor 3 april, dus ze heeft maar 2 daagjes op zich laten wachten.

Ondertussen is ze nu een vrolijke peuter, die overal opklimt (schoenmaat 21 trouwens) en soms terug aftottert...Haar favoriete hobby's op dit moment zijn puzzelen en blokjes stapelen. Rondlopen met zo een figuurtje aan een koordje. Zusje aaien :) . Aan mijn rok komen hangen als ik aan het koken ben :? Rommel maken. Met een bal of met stokjes wandelen, dopjes van flesjes doen en ze er terug op zetten...enzovoort

Babbelen is echter nog niet zozeer aan haar besteed :? , ze zegt mama, papa, dada, kaka, bal en poes en dat is het. Voor de rest nog niks. Ze verstaat wel alles.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 08 sep 2006, 14:58

hey Fozke, geweldig hè die kids !

Gek hoor dat Troia en Amelie al de grote zussen zijn terwijl R nu nog net mijn kleine ukje ;) is - enfin dat wil ik 'm toch nog wat houden (hihihi) maar 't gaat rap hè. Hij is volop aan 't oefenen mijn zijn praten hoor en het gaat ineens met rasse schreden: vanalle dierengeluden, sommige korte woordjes en hij brabbet er nog vanalles bij ook ... Wat op dit moment suppergrappig is: "kaka" staat bij hem momenteel voor zowel kaka, pipi als zijn plassertje :shock: :roll: :lol: en sinds enkele dagen heeft hij geleerd om "auw auw" te zeggen en meestal voor een onozel iets dat amper pijn kan doen (de kleine comédiant) maar dan komt hij op die manier om kusjes schooien, want als hij zich echt pijn doet dan geef ik 'm ook altijd een troostend kusje :lol: en dat is zooo schattig hè - maar staat wel in schril contrast tot zijn wildemanskuren soms :lol: amaaaai.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 08 sep 2006, 14:59

Katia schreef:wat dachte nu? :wink::lol:
dnken?? wat is dat? ;) :P :lol:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
fozke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 dec 2005, 09:25
Locatie:Beringen
Contacteer:

Bericht door fozke » 08 sep 2006, 16:03

Amelie kan hier soms ook tegen een stootje, als ze bvb in alle hevigheid weer eens struikelt en mij toch pijnlijk lijkt te vallen, staat juffer gewoon op en speelt ze verder. Andere keren valt ze dan minder hard, en begint ze wel te snotteren. (als ze ziet dat ik in de buurt ben, he :lol: ) Ze zijn nie stom he.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 23 okt 2006, 13:08

UP voor Tanja mama van Noah en trek u maar ni aan dat ze er april/mei van gemaakt had zenne: maart mag er ook bij ;)

Intussen effe aanvullen met de melding dat ik nog half ziek ben en R nu ook al enkele dagen verkouden is ... bweuh. Manlief is e rnog het ergst aan toe dus grote broer J is de enige die nog gespaard blijft en ik hou maar al hout vast da t 't zo ag blijven, maar ik vrees ervoor: de herfst is duidelijk weer aangebroken :roll: amai.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
fozke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 dec 2005, 09:25
Locatie:Beringen
Contacteer:

Bericht door fozke » 23 okt 2006, 14:02

Yep, hier hebben wel ook al gevoeld dat de herfst begonnen was. Vorige week iedereen ziek hier behalve Pauline (lang leve de BV zeker? :wink: ) Maar momenteel is het weer wat beter, op enkele snotneuzen na.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

scorpio
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:18 okt 2006, 11:44
Locatie:Holsbeek

Bericht door scorpio » 24 okt 2006, 21:29

Mag ik er ook bij? Ons Pauline is van 21 mei en werd pas 5 juni verwacht. Elders was ik dan ook zeer actief in het schijven bij de juni moekes. :wink:
Ons kleine meid is nu 75 cm en weegt amper 7,3 kg en heeft schoenmaat 19. Het is een poepschuivertje en sommigen onder jullie zullen het al raden, lopen doet ze nog niet alleen. Blijkbaar is dat zeer typisch voor poepschuivers. Ze kan al wel héél flink aan de hand stappen, al 500 m en meer, dus mij hoor je niet klagen.
Verder is het een écht tatergat, die zich al vrij goed verstaanbaar dan maken. Ze kan ook al vrij veel woordjes zeggen en begrijpt in ons ogen héél veel.
O ja, Pauline speelt heel graag met grote broer Casper en grote zus Hannelore. Die twee maken soms zelfs ruzie om de aandacht van kleine zus. :roll:

Ach, het is hier een vrolijke bende en ik geniet met volle teugen van m'n drie kapoenen.
moeke van een flinke zoon en 2 fijne dochters
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 24 okt 2006, 22:11

welkom bij de groep! :D

Gebruikersavatar
Kim.D.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 jan 2006, 15:04
Contacteer:

Bericht door Kim.D. » 25 okt 2006, 21:37

hier zijn de verkoudheden ook weeral goedkoop. zolang het daarbij blijft


Plaats reactie

Terug naar “Geboren in 2005”