Juni: Ons meisken

Moderators:Welcome, Moderators

Gebruikersavatar
muppet
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 feb 2005, 13:32
Locatie:Oostende
Juni: Ons meisken

Bericht door muppet » 21 feb 2005, 15:40

Hallo mama's,

Wij verwachten ons meisken op 1 juni 2005. Vandaag precies nog 100 dagen aftellen en het is zover.
Sterrebeeld zal Tweelingen zijn. Blijken heel speciale karakters te zijn.
Ons zoontje, Jens, is 3.5 jaar. Hij kijkt ernaar uit. Elke dag geeft hij een zoentje op mijn buik en zegt hij : 'Dag zusje, ik ben je broertje Jens'.
Grappig hoor. Soms voegt hij er ook aan toe : 'Mama, waar is jou buikepitje nu?'
Nog juni-kindjes?

Magali


Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 21 feb 2005, 21:41

Hier geen juni-kindje, maar mijn oudere broer is ook Tweelingen en inderdaad, een heel speciaal geval! :D. Geloof je echt in horoscopen? Ik vind het enorm interessant, maar de weekvoorspellingen geloof ik niet zo!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
muppet
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 feb 2005, 13:32
Locatie:Oostende

Bericht door muppet » 22 feb 2005, 10:52

Dagmar schreef:Hier geen juni-kindje, maar mijn oudere broer is ook Tweelingen en inderdaad, een heel speciaal geval! :D. Geloof je echt in horoscopen? Ik vind het enorm interessant, maar de weekvoorspellingen geloof ik niet zo!
Idem dito. Ik geloof wel dat bepaalde sterretekens bepaalde karaktertrekken hebben maar de wekelijkse horoscoop in de blaadjes zijn nonsens. Ik doe zelfs geen moeite om ze te lezen. Ikzelf ben Maagd van sterrebeeld en ik heb veel Maagd-vrienden en vriendinnen. We hebben veel gemeen. Ook nogal ingewikkelde persoonlijkheden vind ik.

Groetjes

Sannemie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2005, 22:07
Locatie:Kempen

juni kindje

Bericht door Sannemie » 07 mar 2005, 22:12

We verwachten ook een juni kindje, ergens halverwege tot eind juni vermoedelijk.
Mijn broer is een tweeling en hopelijk is hij toch wel een heel speciale want als dat het karakter van tweelingen is dan zal ik nog wat afzien.

Ons Silke, zal dan 20 maandjes jong zijn, ik geloof niet dat zij het nu al echt snapt. Ze vind het wel vreemd dat mijn buik dikker wordt en ze streelt die dan soms ook wel maar volgens mij denkt ze dat mama gewoon wat teveel snoept :lol:

Gebruikersavatar
muppet
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 feb 2005, 13:32
Locatie:Oostende

Bericht door muppet » 08 mar 2005, 09:34

Joepi, nog een junikindje. Ik dacht al dat ik de enige zou zijn. Nu voel ik me niet meer zo eenzaam.

Nog 85 dagen te gaan. Ik begin al serieus af te tellen.
Onze Jens is er zich wel van bewust dat hij er een zusje bij krijgt maar hij is dan ook al bijna 3.5 jaar. Voor een kindje van 20 maanden is dat nog niet duidelijk. Maar als jullie kleintje geboren wordt, zal daar misschien wel verandering in komen. In ieder geval veel succes, ik tel mee met je af. Als jullie kleintje op het eind van de maand juni geboren wordt, zal het een Kreeftje zijn. Bij mij weten zeer gevoelige karakters.

Groetjes,
muppet


Gebruikersavatar
Eefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 mar 2005, 16:22
Locatie:kempen

Bericht door Eefje » 12 mar 2005, 22:24

hallo, wij verwachten ons eerste kindje in juni.
Ik ben uitgerekend voor 26 juni. Heb wel veel last van mijn ribben want het is een heel actief boeleke.
Nog 3 maand en half te gaan, begin stilletjes aan af te tellen

Gebruikersavatar
muppet
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 feb 2005, 13:32
Locatie:Oostende

Bericht door muppet » 13 mar 2005, 13:38

Tof Eefje, hier ook een zeer actief meisken in mijn buik. Dat is toch min of meer een bevestiging dat alles nog goed gaat.
Wij moeten nog 80 dagen aftellen. Woensdag as mag ik op consultatie. Ben benieuwd of ze gedraaid is want ze heeft heel lang dwars gelegen.
Nog een leuke 3.5 maanden toegewenst.

Muppet

Sannemie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2005, 22:07
Locatie:Kempen

controle

Bericht door Sannemie » 13 mar 2005, 20:17

Vrijdag controle gehad en alles is heel goed. Ligt nog wel altijd in stuit, maar dat kan blijkbaar tot op de laatste moment veranderen.
Actief is hij/zij ook wel maar niet superactief, eigenlijk bijna hetzelfde zoals Silke en zij is nu een redelijk rustig kind, dus nu maar duimen dat nummertje twee dezelfde richting uitgaat :lol:

Groetjes
San

Gebruikersavatar
Eefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 mar 2005, 16:22
Locatie:kempen

Bericht door Eefje » 14 mar 2005, 00:02

hoi allemaal,

Ik mag woensdag 23 maart terug op controle. Daar heb je wel gelijk in dat je zo weet dat alles goed gaat als het actief is. Ik kan er wel echt van genieten ook hoor.
Ik ben ook weer zenuwachtig voor controle. Mijn moederkoek ligt nog laag en hoop dat deze een beetje omhoog gegaan is.
Veel succes woensdag!

Gebruikersavatar
muppet
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 feb 2005, 13:32
Locatie:Oostende

Bericht door muppet » 14 mar 2005, 19:37

Eefje schreef:hoi allemaal,

Ik mag woensdag 23 maart terug op controle. Daar heb je wel gelijk in dat je zo weet dat alles goed gaat als het actief is. Ik kan er wel echt van genieten ook hoor.
Ik ben ook weer zenuwachtig voor controle. Mijn moederkoek ligt nog laag en hoop dat deze een beetje omhoog gegaan is.
Veel succes woensdag!
Thanx. Tot gauw.

Muppet

Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 16 mar 2005, 14:56

muppet schreef:
Dagmar schreef:Hier geen juni-kindje, maar mijn oudere broer is ook Tweelingen en inderdaad, een heel speciaal geval! :D. Geloof je echt in horoscopen? Ik vind het enorm interessant, maar de weekvoorspellingen geloof ik niet zo!
Idem dito. Ik geloof wel dat bepaalde sterretekens bepaalde karaktertrekken hebben maar de wekelijkse horoscoop in de blaadjes zijn nonsens. Ik doe zelfs geen moeite om ze te lezen. Ikzelf ben Maagd van sterrebeeld en ik heb veel Maagd-vrienden en vriendinnen. We hebben veel gemeen. Ook nogal ingewikkelde persoonlijkheden vind ik.

Groetjes


Mijn moeder, broer, Lani en ik zijn boogschutters. We heben allemaal sterke (lees: koppige) karakters en dan kan het wel eens botsen. Maar voor de rest merk je wel dat we dezelfde sterretekens hebben.

Anna
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2004, 12:42

Bericht door Anna » 16 mar 2005, 15:44

euh??
Ik heb hier vissen, watermannen, stieren, steenboken en een leeuwin en we zijn allemaal even koppig!! :D :twisted:
a juist en ook nog een vijfjarig buitengewoon koppig kreeftje!!

Gebruikersavatar
Eefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 mar 2005, 16:22
Locatie:kempen

Bericht door Eefje » 25 mar 2005, 22:08

hallo,

Ik ben woensdag terug op controle geweest en alles was heel goed met ons klein engeltje.
De baby weegt al 1 kg terwijl hij normaal tussen de 8 à 900 gram moet zitten dus ik ben duidelijk een beetje teveel aan het eten :oops:
Mijn moederkoek is ook omhoog gegaan dus ik moest me nog maar weinig zorgen maken voor bloedingen.
Eigenlijk niets dan goed nieuws dus.
Ik begin alleen een beetje bang te krijgen dat ik de bewegingen in mijn buik ga missen. 12 weken duurt nog lang om ons kleintje in mijn armen te houden maar is heel kort om nog van de zwangerschap te genieten.
Groetjes

Gebruikersavatar
muppet
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 feb 2005, 13:32
Locatie:Oostende

Bericht door muppet » 26 mar 2005, 21:45

Hoi Eefje,

Die bewegingen zijn idd machtig hé. Ik vind dat het leukste van gans de zwangerschap. Ons meisken is een echte turnster. Binnenkort zal ze wat minder plaats hebben om te bewegen. Ben eens benieuwd wat dat zal geven.
Nog veel plezier tijdens je zwangerschap.

Groetjes,
Muppet

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Nog een juni-baby

Bericht door sandy » 17 apr 2005, 20:08

Hey,
hier nog een zwangere mama die voor 10 juni is uitgerekend.
Bij ons is het ons 2de kindje, maar daarom niet minder speciaal. Ons eerste kindje is een dochtertje van 14 mnd oud en het geslacht van ons tweede weten we ook al, maar dat houden we nog even geheim.
Momenteel zit ik bijna in week 32 en het wordt zwaar. Yana loopt nog niet zelfstandig, maar wel prima met hulp. Het resultaat is dan dat ik veel gebogen moet lopen om haar te helpen. Als mama dan even geniet van een welverdiende rust, dan is onze kleine meid boos en zet ze het op een schreeuwen.
Morgen gaan we terug voor een controle, jammer genoeg geen echo denk ik. Dan heb je daar toch niet veel aan vind ik.
Hopelijk is nog altijd alles goed. Ik heb al maanden aan een stuk last van harde buiken, ben dan ook gestopt met werken aan 7 mnd.

Vele groetjes en knuffels van ons allebei.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
muppet
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 feb 2005, 13:32
Locatie:Oostende

Bericht door muppet » 18 apr 2005, 09:55

Hey Sandy,

Het moet inderdaad niet eenvoudig zijn om je voor 100% in te zetten met je 14 maanden-jonge baby. Ons zoontje is al 3.5 jaar en dat gaat toch al wat gemakkelijker. Je kan hem al een uitleg geven waarom mama zoveel moet rusten en hij begrijpt het over het algemeen wel. Soms ook niet maar dat is echt heel zeldzaam. Ikzelf verlang er ook wel naar om weer meer met hem te kunnen ravotten, te voetballen en met zijn fietsje te gaan rijden. Maar voorlopig gaat dat niet meer. Gelukkig is de papa er om deze taken tijdelijk van mij over te nemen.
Veel succes op je controle vandaag. Dat is toch elke keer een moment om naar uit te kijken. Ik moet nog wachten tot volgende week maandag. Zal dan bijna 35 weken zijn.

Groetjes,
Muppet

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 20 apr 2005, 09:17

Hey,
Ik begrijp je volkomen als je zegt dat je weer wil gaan ravotten met je oudste. Gelukkig steekt ook hier de papa een handje toe als ze weer eens wil wandelen of zo. Onlangs zat ik met haar op de grond met de blokken te spelen, en ik heb me na een tijdje echt moeten rechtstellen. Mijn onderrug begon echt pijn te doen. Ik heb dan soms ook wel eens het gevoel dat ik haar niet alles kan geven wat ze echt nodig heeft en ik kan het haar ook nog niet uitleggen;
Eergisteren zijn we dus op controle geweest: alles dik inorde.
Geen echo, maar volgende keer dan weer wel. We moeten terug op maandag 9 mei.
De baarmoederhals is ook nog mooi gesloten, ik ben op 4 weken tijd 2.5 kg bijgekomen, de foetale hartslagen waren ook inorde en de baby ligt nog altijd met het hoofdje naar beneden. Ook niet onbelangerijk. Als de baby volgende keer nog altijd zo ligt, wordt het een natuurlijke bevalling.
Ik heb ook eens geïnformeerd naar het ziekenhuisverblijf. Met Yana ben ik 5 dagen gebleven. Nu heb ik gevraagd voor een dag of 3 en dat was geen probleem, natuurlijk als alles goed gaat.
Ik heb dat uitgelegd dat ik niet te lang wil blijven, dat ik nu een gezinnetje heb dat op me wacht. Gelukkig begreep hij dat en maakt hij daar dus geen probleem van.
De conroles worden nu ook wat opgedreven. Spannend allemaal, ook al is het je tweede.
Vele groetjes van ons allemaal.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
muppet
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 feb 2005, 13:32
Locatie:Oostende

Bericht door muppet » 20 apr 2005, 11:17

Hey Sandy,

Leuk te horen dat het allemaal in orde is met jullie baby.
Blijkbaar liggen de vermoedelijke geboortedata van onze baby's niet ver van elkaar. Ik een beetje te laat en jij een beetje te vroeg en ze zullen ons wel horen roepen. West-Vlaanderen zal het geweten hebben. Beval jij in Brugge? Ik in Oostende.
Ik moet maandag as op controle. Nu eens zonder onze Jens erbij. Hij is al een paar keer meegeweest en vond het super hoor om zijn zusje te zien, alhoewel ik mijn bedenkingen heb of hij het al goed begrijpt hoor. Een echo is en blijft toch altijd iets vreemd. Zonder de uitleg van de gyn zou ik er ook niet veel van kunnen uitmaken.

Ik laat je nog weten hoe het geweest is op de controle.

Groetjes,
Muppet

Gebruikersavatar
muppet
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 feb 2005, 13:32
Locatie:Oostende

Bericht door muppet » 25 apr 2005, 14:59

deze morgen op controle geweest. Alles okidoki. Ons meisje is al ingedaald maar nog geen ontsluiting. Door de lage ligging moet ik vaak plassen (meestal 2 druppels, hihi).
Ze weegt ongeveer 2kg300. Beweegt nog heel vlot en ligt nog steeds met haar hoofdje naar beneden. Super dus. Ik ben nu weer gerustgesteld.
Volgende controle is op vrijdag 13 mei (zal maar doen alsof ik niet bijgelovig ben zeker?). Al de rest zat volboekt dus had geen keuze.
Begin wel wat last te krijgen van ophopend vocht, het was nogal een schok toen ik op de weegschaal stond maar in het totaal nu zo'n 10 kg bijgekomen (valt nog mee).
Voila, dat was het voor deze controle. Op naar de volgende.....

Muppet

Anna
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2004, 12:42

Bericht door Anna » 25 apr 2005, 15:17

De dag waarop ik het meeste geluk heb, is een 13 de vrijdag.
Of omgekeerd!
Op vrijdag de 13 de heb ik een keer 50 euro gevonden op straat!!
Ben ik bevallen van mijn dochter....
Hebben we ons eerste autotje mogen halen...
Niks dan geluk!

Fijn dat de baby en de mama het goed maken, ondanks de sanitaire stop problemen!

Gebruikersavatar
muppet
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 feb 2005, 13:32
Locatie:Oostende

Bericht door muppet » 25 apr 2005, 15:22

Awel janeway, mijn gyn zei juist hetzelfde. Blijkbaar is vrijdag de 13e voor veel mensen een geluksdag. Bij jou dus ook blijkbaar. Ik ben er eigenlijk niet zoveel mee bezig. 't Is nogal cliché hé. Ik zal die dag naar de gyn gaan zoals het elke andere dag van het jaar kan zijn.
Toch bedankt.

Groetjes,
Muppet

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 24 jul 2006, 07:50

ik was eens wat oude tekst vanonder het stof aan het halen *kuch kuch* en vond dit hier terug! Wel leuk als je je eigen beklaagselen een kan lezen van toen ik nog zwanger was :lol: :lol:
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
muppet
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 feb 2005, 13:32
Locatie:Oostende

Bericht door muppet » 25 jul 2006, 19:33

ja hé. En we vergeten dat toch zo vlug hé.

Gebruikersavatar
muppet
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 feb 2005, 13:32
Locatie:Oostende

Bericht door muppet » 07 jul 2007, 14:11

Hey Sandy,

Ik heb dit vandaag nog eens overgelezen. Wel leuk om te herlezen.
Nu zijn onze kids al 2 jaar. Wat gaat dat vlug allemaal.
Hoe gaat het ondertussen met Milan?
Jutta is bijna volledig proper. Thuis doet ze nooit meer een pamper aan (alleen als ze slaapt natuurlijk) en in de creche loopt ze ook met een slipje. Eigenlijk zou ik het eens moeten proberen om geen pamper aan te doen als we gaan wandelen maar zal nu wel wat wachten want ze is net ziek geweest en 'k wil haar niet overbelasten. Misschien over een week, dan ben ik 2 weken met verlof en kan ik mij ten volle bezig houden met haar zindelijkheidstraining.

We kunnen misschien een groepje vormen hé. Zijn er nog mama's met juni-baby's van het jaar 2005?

Molly
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mar 2006, 23:21
Locatie:GERAARDSBERGEN

Bericht door Molly » 07 jul 2007, 22:39

Neen, een augustusbabietje die ik vanaf volgende week ook ga trainen voor het potje....
hij gaat er al goed op, maar ik laat hem zijn pamper nog aan.

Nog een weekje werken, en dan ben ik 2,5 weken thuis.
Ik ben van plan een poging te wagen dan...
Afbeelding


Afbeelding

Gebruikersavatar
muppet
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 feb 2005, 13:32
Locatie:Oostende

Bericht door muppet » 07 jul 2007, 22:47

Veel succes Molly. Ik heb altijd een emmertje met dweil staan voor de accidentjes. Van zodra ik thuis kom, doe ik haar pamper af en loopt ze in haar blote poep. In het begin veel accidentjes maar nu heel sporadisch nog ééntje. Dus het is echt een kwestie van volhouden en niet op te geven na het eerste accidentje. We zijn nu in het totaal zo'n 1.5 maand bezig. Ze doet het echt goed.
Ik moet ook nog één weekje werken vooraleer ik met verlof ga ( 2 weken ). Hopelijk wat meer zon dan. Zo'n 20-22° en ik ben content.

Molly
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mar 2006, 23:21
Locatie:GERAARDSBERGEN

Bericht door Molly » 07 jul 2007, 22:51

Ik vind die onderbroekjes voor die kleintjes echt superschattig... en Lowie ook.
Ik kijk er al naar uit om ze hem aan te doen.
Nu doe ik hem nog een body aan over zijn pamper, dat houdt alles goed op zijn plaats :wink:

Wat goed van Jutta!!!
Afbeelding


Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 31 jul 2007, 20:41

Wat leuk!!!
Een topic die we hebben geschreven toen we zelf zwanger waren!!!
En idd, ze zijn al 2 jaar gepasseerd.
Milan is nog niet droog, maar ik ga hem binnen één van deze dagen eens zonder pamper laten rondlopen.
Dat heb ik nog niet gedaan.
Een paar weken geleden ging het precies goed, hij wilde zelf op het potje zitten. Maar nu niet meer.
Maar ik moet er toch eens goed mee bezig zijn!!
Voor de rest alles pico bello!
Een ventje die erg aan mama hangt de laatste weken. Maar die heeft er dus echt erg van hé!!
Jongetjes zijn mama's kindjes? Hier in ieder geval wel....
Hij weegt nu ongeveer 12.5 kg en 86 cm groot!
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
muppet
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 feb 2005, 13:32
Locatie:Oostende

Bericht door muppet » 31 jul 2007, 20:46

Jutta doet echt haar best wat zindelijkstraining aangaat. Thuis doet ze nooit meer een pamper aan. In de creche ook niet. En als ik weet dat het een korte wandeling wordt, dan laat ik haar eerst plassen en dan zonder pamper naar buiten. Nog nooit een accidentje gehad.
Jutta weegt 13kg en meet 90 cm (ttz op 7/6 bij K&G).
Hier ook ééntje die niet van de mama wil afwijken. Soms zelfs voor simpele dingen zoals papa die haar fles wil overhandigen. Neen, mama doen ! Of in bedje stoppen : neen, mama doen !
Wanneer gaat Milan naar school?
Wij laten Jutta starten na de kerstvakantie. Dat zou moeten 7 januari 2008 zijn. Ze gaat uiteraard naar dezelfde school als Jens.

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 31 jul 2007, 20:49

Milan start ook in januari. Yana gaat nu over in september en Milan dan in jan. naar de eerste kleuterklas.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “Geboren in 2005”