2005-kindjes

Moderators:Welcome, Moderators

Katia

Bericht door Katia » 16 sep 2006, 01:24

ja, hier ook dat kusjes geven...
zelfs bij Atlanta moet het op de mond, want anders is dat toch geen kusje zeker...

de woordenschat ook enorm uitgebreid, dat mondje staat gewoon niet stil en hele verhaaltjes vertelt die klein he! :roll: :lol:
af en toe zoude echt eens de volumeknop willen uitzetten zelfs... die zwijgt gene seconde en stil is ze dan ook niet he...
behalve als we bij "vreemden" zijn... dan zegt ze niet zo veel................. in het begin! als ze loskomt zwijgt ze ook niet zenne.


Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 16 sep 2006, 08:45

de volumeknop hebt gevonden dan moet je eens zeggen

Sete kan in zijn spel zo krijsen. dan is hij zo met autootjes aan het rijden en krijsen voor plezier. Mijn trommelvlies voel ik dagelijks trillen en het doet soms best pijn.

Als hij gevallen is en huilt amai dan mag i hem ook niet naast mijn oren houden of ik heb even een doof gehoor langs die kant, niet overdreven. Kijk al uit naar de baard in de keel :lol:
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 16 sep 2006, 09:12

:lol: J is ne rustige 7-jarig maaer een ongeloofelijke tatersnater (al van zijn7 maanden) en daar hebben wij wel eens 't gevoel van "waarom heb ik die zo vlot leren praten?" en ook dat idee van "waar zit die volumeknop?" :lol: :lol: :lol:

Kressen en roepen is meer geluidenman R zijn ding maar hij is meer motorisch sterk en begint wel vlot op gang te komen qua woordenschat (achterlopen doet hij zeker niet) maar ik merk dat hij toch meer neigt naar gebaren en geluiden & woordjes komen iets vlotte nu maar hij moet zin hebben zenne om ze te zeggen ... Hij is nu na 2 dagen eindelijk koortsvrij - op naar beterschap?! Voor alle zekerheid heb ik alle plannen die er voor dit weekend waren toch maar afgezegd: zou niet willen dat hij hervalt en/of iets bij (over)krijgt ... Weten trouwens nog niet wat het is/was en of hij er nu echt vanaf is: afwachten en aanzien dus ...
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 16 sep 2006, 14:57

ik heb ook al spijt dat we die hebben leren praten soms :lol:
die is gisterenavond al tetterend haar bed ingegaan en deze morgen was het "mama, Troia wakker, Troia opstaan en MEM dinken!" en als je niet direct antwoord (wegens nog wakker worden) "ajez mama, Troia wakker! Troia dost, Troia dinken!!!" en daarna "Troia waaaaaaaaaaaaakkkeeeeeeeeeeeer! maaaaaaaaaaaaamaaaaaaaaaaaaaaaa! Troia pelen... baljes maken en sannen"

Dus allez ja :roll:
die baljes maken en sannen is trouwens balletjes en slangetjes rollen uit haar plasticine waar ze sinds een paar dagen supergraag mee speelt!!!

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 16 sep 2006, 20:10

amai zoveel uitleg dat die al aaneenplakt! Ze is niet te schatten ...

plasticine krijgt R van mij nog niet zenne - daarom dat ik doie zoutdeegbleomen met 'm heb zitten maken onlangs: dat kon geen kwaad (zelfs niet om te proeven) en dan liet hij zijn met plasticine oor tandarts spelende grote broer effe met rust :lol:

R is echt niet OK nog zenne: wenen om ne niks en ik mag gene stap zonder 'm zetten met momenten - terwijl hij nu anderzijds vroljk met papa en broer in de badkamer is en er niet om maalt dat ik de keuken hier beneden verder aan kant probeer te krijgen - sjt niet te hard tokkelen klaviertje of ze hebben daarboven door dat die mama valsspeelt ;) met forumpauzes ;) :p hahaha. Zelf ben ik ook stkkapot op 't moment: heb deze namiddag geslapen :shock: en ik heb de laatste weken zo regelmatig last van een trekkend gevoel in mijn buik :? en vermits de :evil: alweer gepasseerd zijn en een "infectie" intussen ook genezen is, vraag ik me af wat dat nu weer moet voorstellen :x :roll: aar dan is zo'n zwaar hangerig peuterke er soms echt te veel aan: ik heb niks fut maar hij wil constant gepakt worden :roll: en ik heb nu soms echt zoiets van "seg" want hij is al zo zelfstandig maar hij spelt het soms wel wat uit m mij in te pakken ... Asls meneer "mu" wil dan trekt hij me trouwens gewoon de kleren van mijn lijf n ' morgens slaat hij nog effe bij ons in bed en als hij wakker wordt dan valt hij gewoon aan ;) door zich daar los op te gooien :shock: :roll: :lol: dus ik wordt ietswat anders wakker dan jij: niet met suizende oren maar geradbraakt door een klimmertje dat "mount mama" tackelt :roll: :lol: :wink: en soms zegt hij terwijl hij heen en weer kruipt op ons bed en over mij heen "klimklim" en maar lachen hè - kreun ;) zucht :wink: blaas hijg :wink: :wink: dus erg verkwikkend is dat niet maar wakker ben ik dan wel ineens :mrgreen: amai.

J riep vroeger ook 's morgens aar ik denk niet met zoveel uitleg als T al is dat dus ook een tetterchampetterke ;) maar sinds hij het lezen goed onder de kni (hij zit dik boven het klasniveau) en de sripverhalen ontdekt heeft, ligt die altijd maar te lezen en we moeten hem 's avonds regelmtig checken of hij leest tot een kot in de nacht ... Als het schoolvrije dagen zijn dan ligt hij 's morgens ook te lezen :lol: en staat pas op als wij 'm komen halen - en nu hoor ik 'm dus niet meer :wink: :lol: vanuit zijn bed. Aan tafel daarentegen :lol: :lol: :lol: en als hij zo eens een dagje weg is dan ween wij niet wat ons overkomt;: zo stil in huis hier dan :lol: en ni omdat 't ne wildeman zou zijn maar vooral het getater dus hè.
Afbeelding
Afbeelding


Katia

Bericht door Katia » 16 sep 2006, 21:05

ja die zegt al veel... tschijnt dat ons mama daar helemaal mij inziet... dus ze heeft het van geen vreemden he :mrgreen:

en die plasticine... het schijnt dat die van Play Dough (de echte dus) niet giftig is...
je moet ze daar geen maaltijd van geven, maar als ze het eens in hun mond steken kan het geen kwaad alleszins...
(anders kreeg ze het ook nog niet :wink: )
Tis hier alleszins een enorm succes!!!

Vandaag koekjes gebakken met haar... zowel mama als dochter hebben zich rotgecreveerd :lol:

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 17 sep 2006, 14:33

tja maar ge kent R hè: alles moet en zal zijn mondje ingaan :roll: dus ik geef 'm toch maar liever deeg voorlopig dan :lol: ;) :p

nu slaapt hij (eindelijk) na een wandeling (met de buggy) van maar liefst 2 UUR non-stop seg ... J ocharme maar meestappen en die kleine R zich wakkerhouden hè, zo koppig: doodmoe maar niet toegeven ! Hij is nu al de 2de dag koortsvrj maar ik hou 'm nog maar wat weg van drukte (veel mensen en zeker kindeen = meer risico da thij nog iets bij ovrneemt en hij is nu al zo vatbaar) en om'm niet te den hervallen had ik 'm tot gisteren binnen gehouden maar dan gaart A er achter mijne rug effe me enaar de winkel (zucht) en vandaag zijn we dus 2 uur in de natuur (hierachter) gaan wandelen (zonder A want die moest optreden = op de druivenfeesten in Hoeilaart gaan zwaarddansen) en nu ga ik J een ijsje bezorgen, want dat had ik 'm beloofd ...
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 17 sep 2006, 20:23

Dat kusjes geven op de mond is hier de laatste tijd ook heel leuk...als ik dan vraag: Mag mama een zoentje? Dan drukt ze zo komiek haar lipjes opeen en geeft ze een zoentje op mijn mond.

Qua woordenschat en zich verstaanbaar maken is het ook wel tamelijk goed...Papa, Mama, Tata en meestal het zwaaien erbij...appel:a-phel banaan: naan
bal: baa beer: beej Van de hond is het woe-woe en de koe is meuuu
Tegen de poes zegt ze ook nog beer: beej en als ik het dan nog eens voorzeg...vormt ze met haar lipjes in een P maar verder geraakt ze nog niet :lol:
Mémé, Pépé, Tante: tate Frederick(haar neefje): fedick Didi(haar nonkel Dieter, waar iedereen didi tegen zegt :D )
Paard: Paajd Kaka en Pipi(allen wel bekend :D )

qua lopen loopt ze nog steeds overal rond de meubels en de muren, ook staat ze lange tijd recht zonder zich vast te houden, maar de echte poging zetten en durf om te stappen met de voetjes is er nog niet...wel aan de handjes...

Ook wijst ze iedereen aan op de foto's als ik vraag waar wie staat...wij hebben van die plastieken met foto's aan de muur...echt leuk; ook naast de luiertafel hangt er eentje om haar zo een beetje af te leiden en te babbelen over wie op de foto's staat...zo kan ik haar verversen zonder veel tegengestribbel...niet altijd maar kom :D

Ze speelt nu ook met haar poppen...en ze tiert dan alsof het een babytje is die aan het wenen is en drukt het dan tegen haar om te troosten...

Wat is dat toch leuk he, elke dag zie je weer nieuwe dingen die ze doen...
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 18 sep 2006, 13:59

R is beter zenne :roll: :lol: :P maar ik heb het superdruk dus ik hou het kort ...
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 18 sep 2006, 15:05

bioMam schreef:R is beter zenne :roll: :lol: :P maar ik heb het superdruk dus ik hou het kort ...
Goed nieuws :lol: :wink:
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 22 sep 2006, 20:20

ik heb nog bij te tokkelen maar ga valsspelen ;) du Katia lees maar schuin hè :p als ge te veel herkent :lol: maar dit is nieuw: gisteren heeft R echt superschattig gereageerd toen hij me zag binnenkomen nadat ik me had omgekleed en blijkbaar vond hij mijn (enige) bloemenbloes héél mooi want hij zie heel overuigd "wooow woow bloem bloem bloem" :lol: :lol: :lol: :lol: en dat was gewoon geweldig om te zien en horen hè.

Ik ga effe mijn plak-materiaal opdiepen ;) dus tot zo!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 22 sep 2006, 20:35

Lap ik was nog niet goed aan 't zoeken of R klimt hier als acrobaat op het zadel van zijn driewieler waar hij met 2 voetjes op balanceert en zo rechtop bovenop dat fietsje staat ... intussen staat meneer alweer op een stoeltje de kast te plunderen: dat kind is toch niet te schatten ja!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 22 sep 2006, 20:39

mijn jongens moeten trouwens in bad: knip plak en dan wasjestijd !!
Laatst gewijzigd door bioMam op 22 sep 2006, 20:45, 3 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 22 sep 2006, 20:41

Enfin, mijn relaas:
Dat R niet te (onder)schatten is, dat wisten we al langer, maar deze week heeft hij toch weer iets geflikt waarvan ik vind dat het de kroon spant :s sèg: meneer is ZELF en EIGENvoetig (idd ja eigenhandig èn -voetig) in zijn babybed geklommen terwijl ik er met open mond op stond te kijken: serieuze klimtechniek die kerel! Eerst met zijn armen optrekken zodat zijn romp een beetje kan steunen (en zijn hoofd al boven het bed hangt eigenlijk) en met zijn voeten een paar pasjes tegen de gaas op omhoog en dan hop rechterbeen opzijgezwiept zodat zijn knie de rand haalt, rechtervoet erachter haken en BAM erin gedonderd - gelukkig op de dikke en zachte matras, maaar stel dat hij dat omgekeerd doet (en da's nog veel makkelijker dus want dan vertrekt hij vanop die dikke matras = veel minder afstand tot de rand dan van de grond af waar je dan de afstand van de bedpootjes en de matras nog extra hebt). Dag erna herhaling daarvan :s dus het is duidelijk "makkie" en ditmaal maakte hij omgekeerd ook aanstalten om erover te gaan :eek: :confused: :rolleyes: dus het is hier beslist nu: meegroeibed invoeren!

Hij is eigenlijk nog echt klein / jong om al in een groot (meegroei?)bed te slapen maar het lijkt me misschien toch veiliger om het wel te introduceren met een bedhekje daaraan en eventueel een deurhekje in zijn kamerdeur, dat we installeren dan maar want een reis- of spijlenbed daar geraakt hij dus zo uit en ik wil ook niet dat hij met zijn kopke op de grond ernaast dondert ... 'k Ben niet gerust in 't ene noch in 't andere, maar ik moet kiezen voor het minse kwaad hè ... zucht zucht zucht. Waarom moet hij ook altijd zo rap zijn met die motoriek hè?? Afmattend is dat - pff .... Genezen is hij dus duidelijk wel, amai - en ik binnenkort in een dwangbuis :rolleyes: van de shocks en hartaanvallen die ik van zijn kuren krijg ;) ja.

Intussen s het een succes - het werd een dagje later :rolleyes: wegens een ontbrekend onderdeel van het hekje en een nogal laat om het bedje gereden papa (die het effe bij mijn ouders moest gaan terughalen) maar sinds eergisteren staat het en het is goedgekeurd: totaal succes :p tot hiertoe en ik vind het ineens een goeie aanzet om die kamer eens grondig onder handen te pakken want die moet al lang "hervormd" maar 't zal een stappenplan moeten worden ... Dat bed en het hekje in de deur zijn al een goeie eerste stap :mrgreen: en ik ben die avond nog een paar keer gaan piepen en hij lag er heerlijk in te ronken :smile: en overdag vind hij het geweldig (!!!) om er in en uit te klimmen :p dus hij oefent al volop. Gisteren moesten we er nog wel ietsje aan aanpassen want het stond op de kleinste stand maar met dat hekje kan hij er net niet meer tussen om in en uit te stappen en dan moet hij over de voeteneinde-verhoogrand waar ik een bankje achter heb gezet - komt net uit - maar dat voetenstuk plat en het hekje iets breder is nu gelukt en toch beter ... wist ik nog uit ervaring met J vroeger, maar euh de uitleg wordt wel ingewikkeld dus ikhoopdatjullienogsnappenwaarikhetoverheb ;)
(misschien moet ik eens foto's tonen van de voor en na - foto's van de "voor" en "tussenin" heb ik al nu maar die van de "na" moet ik nog maken)
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 11 okt 2006, 17:11

amai stilgevallen hier ...

Alles goed bij jullie?

R heeft gisteren op 18M dus zijn laatst prik gehad en dat onozel formulier voor die polio kan naar de gemeente zie ... ik ben eens benieuwd of ze gaan zagen omdat hij 3 prikken heeft gekregen ipv 4 (want als je wacht tot na 6M met de eerste inenting dan hebben ze ene prik minder nodig) maar ik verwacht me er al maar aan.
Hopelijk gaat hij er probleemloos doorkomen: hij heeft de erste keer koorts gehad en de 2de niet dus het kan dat hij er nu toch nog terug op gaat treageren, maar we zullen moeten afwachten. t Kan tot een week duren dat ze daar last van hebben. Pfff.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 11 okt 2006, 21:05

Je zegt op 18 mnd zijn laatste prik. Ik zit nu te denken: moeten ze op 15 mnd ook geen prik krijgen? Dan ben ik dat precies een beetje uit het oog verloren :?
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 11 okt 2006, 22:42

normaal is de laatste op 15 maand (volgens k&g normen)

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 12 okt 2006, 11:03

sandy schreef:Je zegt op 18 mnd zijn laatste prik. Ik zit nu te denken: moeten ze op 15 mnd ook geen prik krijgen? Dan ben ik dat precies een beetje uit het oog verloren :?
ik doe niet aan moeten ;) :lol: en olg een ander schema - zie andere topic ;)
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 12 okt 2006, 19:53

Merci, k'zal ne keer zien :wink:
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 27 okt 2006, 21:50

ik kom hir nog ens updaen (en mijn hart luchen):

'k ben beter maar heb het druk (moet inhalen wat ik niet kon doen toen ik ziek was hè) en heb op de koop toe nog een "blok" in mijne nek gehad - fantastisch toch? ? ?

Intussen tel ik af: nog 3 weken werken ... Daarstraks net voor mijn vertrek een ongelooflijk groffe opmerking gehad van een collega aan wie ze blijkbaar hadden gevraagd of ik zwanger ben :shock: :shock: en die ging eens totaal ondiplomatisch polsen: "ik veronderstel dat je buik nog een overblijfsel is van de bevalling" en daarop dan nog de vraag of daar niks aan te doen is :shock: en ik ben de de hele weg naar huis totaal over mijn toeren geweest en zelfs dat roteind fietsen heeft de gemengde gevoelens over die boertigheid niet weggekregen. Hollanders hebben niet veel kaas gegeten van tact, maar toch: dat doe je toch gewoon niet! Soit ik ga volgende keer werken met een T-shirt waaro pik hetvolgende ga zetten: "ik ben gewoon DIK en niet zwanger" en dat er nu niemand het nog vraagt voor wanneer het is of ik ontplof :!: ? echt hè - grrrrrrrrr. :(
Nu ben ik al helemaal blij dat ik er bijna weg ben ? op naar de toekomst!

Gisteren was 't ook oudercontact op school. J zijn herfstrapport was (natuurlijk) weer SCHITTEREND: de "minimumscore" die hij had gehaald (voor luidop lezen) was 80% en het gemiddelde 93,4 wat betekent dat hij voor de meeste dingen zowat 95% of meer had en voor begrijpend lezen zelfs 97;5% :)? dus 't is wel echt een primusje :D? dat meneerke van ons.

R is nu echt een peuterke en een echte schat en ik heb eindelijk gevonden hoe ik zijn overschot aan energie moet inzetten: kinderarbeid ;) toestaan in huis :P is dè oplossing. 't Is een nieuwe man hoor dat toer meneertje van ons: hij gaat uit zichzelf afwassen en poetsen ? en dat geeft wel eens natte kleren :roll:? maar hij gaat grondig te werk en helpt heel flink :) en fruit of groentjes afspoelen dat vindt hij ook geweldig ... Als hij maar met water mag kliederen is hij in zijn element: in bad zegt hij de hele tijd "zwem zwem" en in 't park moet ik 'm echt goed vasthouden zodat hij niet de fontein induikelt (en poos geleden had ik een klein half-algje ;) bij toen hij daar met zijn pas gewassen jeansbroek tegen de kant had staan leunen ? die dan plots groen en slijmerig was geworden - bweuh) en onze vijver daar is hij ook heel erg in geïnteresseerd; dan gaat hij op 't terras staan of zitten met zijn voetjes tegen 't hek en kijkt naar zijn favorieten die hij dan ook zo schattig "fish fisje fisssj" noemt. Trouwens een ond zegt "waf", een poes "(m)aauw", een haan "ku(ke)leku", een koe "boe!" en nu mogen jullie raden wat een muis volgens R doet!?! Wij liggen hier in elk geval altijd strijk van 't lachen met zijn antwoord ...
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 30 okt 2006, 15:26

amai zo weinig reactie ...
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
fozke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 dec 2005, 09:25
Locatie:Beringen
Contacteer:

Bericht door fozke » 30 okt 2006, 15:37

dan zal ik reageren :wink:

ik zou zeggen dat een muis piep piep doet, maar dat zal het niet zijn, vermoed ik???

Kinderarbeid, ik denk dat Amelie daar ook wel voor te vinden is :lol: , geef ze een stofdoek en ze begint. De wasmachine inladen is ook 1 van haar favorieten. De was helpen plooien ook (ze neemt iets uit de mand en geeft dat aan mij. Ik kan haar tempo amper volgen, maar zo gaat het wel vooruit :wink: )
Groentjes wassen...nog niet geprobeerd. Dan gaat ze zeker meegewassen zijn.

Op gebied van taal begint ze -eindelijk- wat woordjes te vertellen.
Mej (melk) baj (bal) boe (boek) zijn haar favo's
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 30 okt 2006, 15:48

:lol: ik vrees dat hij het voor dat meegewassene ;) doet haast, joewel hij ondertussen al flink eeft geleerd om zijn mouwen op te rollen - en ja hij gaat dus echt op zoek naar afwas :roll: dus ik kan niks meer laten slingeren of hij staat aan die gootsteen bezig hè :lol: onze "nieuwe man" ...

voor het antwoord van de muis ga ik je een pm sturen dan kunnen de anderen nog rrustig verder raden ... het is gewoon hilarisch (en zeker niet piep ;) dus)
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 30 okt 2006, 16:22

de muis doet... ik weet het :lol:

Gebruikersavatar
fozke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 dec 2005, 09:25
Locatie:Beringen
Contacteer:

Bericht door fozke » 30 okt 2006, 18:01

Katia schreef:de muis doet... ik weet het :lol:
en ik ook :lol:

wie dat raadt, kan erg goed raden.

Ik ga ze ook leren afwassen. :wink:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 30 okt 2006, 18:23

:lol: ik vind het wel schitterend dat hij die link legt...

Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 30 okt 2006, 19:54

Ik zal maar gokken...de muis zegt 'klik' (computermuis?)

Hier met Anaïs ook alles dik in orde...ze stapt nu overal rond...en spreekt ook al tamelijk...nu ik versta toch wat ze zegt.
ondje=hondje ba=bal bumba=bumba mée=muis bzzzbzzz=bij meuuh=koe maa=maan ba(lange pauze)naan=banaan mama=mama papa=papa o(heel korte o)pa=opa o(heel korte o)ma=oma taate=tante beej=beer (zegt ze ook tegen de poes en andere dingen die met een b beginnen maar ze nog niet goed kan zeggen, zoals: borst, bloem, ...)
Ook speelt ze met de haar telefoontje, zit dat te brabbelen en tata te zeggen in de hoorn...
voor de rest drinkt ze heel veel nog aan de borst, wat ze nu een beetje zal moeten afkicken als ik twee volle dagen werk...
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 30 okt 2006, 20:51

niet kolik nee, ik pm :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 08 nov 2006, 14:46

de muis zegt dus "am" want wij geven dat beest altijd eten :lol:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 10 nov 2006, 15:14

even aanvullen hier ...

vanmorgen net ontwaard: een nieuwe kies ! 'k Had dus gelijk: het was van die tanden dat hij last had ... Nog 3 te gaan (dat ze ze er maar rap staan) en dan zijn de melktandjes er allemaal.

Verder zijn 't hier ongeluksdagen :confused: want mijn kleinste ventje is gisteren van de trap gestuikt (1m vrije val naar opzij :eek: omdat hij met zijn bips door de trapleuning was gaan zitten :rolleyes: en al sta je daar vlakbij dat gaat dan zo snel dat je niks meer kan doen en dan moet je daar op staan kijken en enerzijds flits alles voorbij en langs de andere kant stond mijn hart stil en leek ik alles in slow motion te moeten volgen - vreeeeeselijk vond ik het) en vanmorgen is hij al 2 keer zo gestruikeld dat hij met zijn hoofd recht naar voor viel en de eerste keer toch wel midden tegen de zijrand van de openstaande deur :neutral: en de tweede keer net tegen een hoekpaal van ons keukenrek :confused: en ik heb de pest an die momenten maar eigenlijk mag ik me met zin karkterke nog gelukig prijzen dat 't altijd nog zo meevalt en dat hij er met een buil vanaf komt. Meestal heeft hij zelfs zoveel geluk dat alleen mijn hart er last van heeft (als hij weer eens rakelings langs iets scheert) maar ik vond wel dat die 3 knotsen voor de komende week mogen volstaan;) zenne.
Afbeelding
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “Geboren in 2005”