ervaringen met metherginedruppels?

Moderators:Welcome, flupke, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
meike
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 feb 2006, 21:42
ervaringen met metherginedruppels?

Bericht door meike » 02 mar 2006, 20:16

Wij hebben gisteren gehoord dat we een "missed abortion" hebben, dwz dat het vruchtje niet meer leeft of zich niet heeft verder ontwikkeld maar nog niet spontaan is afgekomen. Mijn lichaam voelt zich dus nog zwanger, maar het vruchtje leeft niet meer.
Ik moet nu Methergine druppels nemen om het vruchtje te laten afkomen. Ik neem ze sinds gisteren en er is nog niets gebeurd. Ik zou het liefst alles achter de rug hebben, maar het lijkt zo lang te duren.
Heeft iemand dit ook moeten nemen?
Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
voetballover
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 mar 2005, 10:36
Locatie:leuven (kessel-lo)

Bericht door voetballover » 03 mar 2006, 14:12

hey ik heb vorig jaar in mei een missed abortion gehad.
ik was toen 10 a 11 weken zwanger al..
kreeg ineens bloedverlies,naar de spoed geweest en daar bleek dat het vruchtje gestopt was met groeien...
dit was op een donderdag avond...
heb toen ook deze druppeltjes moeten nemen en zondag in de namiddag is het vruchtje toen 'afgekomen'...
naargelang de tijd vorderde begonnen er ook meer 'bloedverlies en stolsels af te komen(sorry voor de details)
heb toen heel veel steun gehad van mijn beste vriendin en haar vriend,ze wist ook een beetje wat het was,want ze had dat jaar ook een miskraam gehad...
ze was toen net zwanger,en wist niet goed hoe het ons te vertellen...
ze is toen met me naar zee gereden,om mijn gedachten te verzetten,en een beetje uit te waaien,dat heeft wel wat geholpen...

oja we verwachten nu een kindje in mei(das dubbel he,vorig jaar een rampzalige meimaand en dit jaar hopelijk een blijde meimaand),dus nu al 29 weken zwanger....

ik hoop dat je hier iets aan hebt....

vele groetjes en sterkte
trotse mama van XANTHE*28mei2006*3190g*51cm*

getrouwd op 28 april 2007
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
beam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:20 apr 2006, 19:33
Locatie:Kuurne

Bericht door beam » 29 apr 2006, 22:42

En voetballover ?? Tis nog wel geen mei, maar is er al ander nieuws ???

Gebruikersavatar
meike
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 feb 2006, 21:42

Bericht door meike » 30 apr 2006, 10:16

Ik lees regelmatig mee, maar het ontbreekt aan tijd om te antwoorden. Ik ga beter mijn best doen!

Die metherginedruppels hebben bij mij dus niet geholpen. Ik heb ze een week moeten nemen en er is helemaal niets gebeurd. Ik heb een curettage gehad en dat is 100% meegevallen. Daarna niets van bloedverlies of pijn. Uit onderzoek van het weefsel is gebleken dat ik een tekort heb aan progestorone en nu moet ik Utrogestan opsteken.
We hebben een cyclus gewacht om het slijmvlies te laten opbouwen en de cyclus nadien hebben we opnieuw geprobeerd. Het resultaat daarvan weten we nog niet, want woensdag 3 mei is mijn nod! Heel spannend dus![/u]
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
beam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:20 apr 2006, 19:33
Locatie:Kuurne

Bericht door beam » 01 mei 2006, 10:29

Na mijn curretage vorige woensdag moest ik ook methergin druppels nemen om die baarmoeder samen te trekken en zo. Ondertussen heb ik nog steeds bloedverlies, dus nu alles samengeteld al van vorige zondag toen ik mijn mk deed, 'k hoop dat dat vlug gedaan is...


Gebruikersavatar
voetballover
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 mar 2005, 10:36
Locatie:leuven (kessel-lo)

Bericht door voetballover » 01 mei 2006, 12:29

hey ,ik loop nog altijd rond hoor...

ben nu 37w2d...

ik hoop voor je dat je vlug van dat bloedverlies af bent,dat vond ik zelf het hatelijkste,er elke keer mee geconfronteerd worden,als je naar het toilet gaat.


hopelijk voel je je vlug beter!


groetjes
trotse mama van XANTHE*28mei2006*3190g*51cm*

getrouwd op 28 april 2007
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
beam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:20 apr 2006, 19:33
Locatie:Kuurne

Bericht door beam » 02 mei 2006, 08:56

Allez, da's goe nieuws da, voetballover, countdown !

Jep, da's helemaal nie tof als je naar het kleine hoekje gaat en tis nog altijd van dadde, maar 'k durf het niet te hard zeggen, tis ant verminderen, hoop doet leven.

Gebruikersavatar
beam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:20 apr 2006, 19:33
Locatie:Kuurne

Bericht door beam » 02 mei 2006, 08:57

Meika, 'k ga duimen eh morgen !!

Gebruikersavatar
meike
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 feb 2006, 21:42

Bericht door meike » 02 mei 2006, 09:47

Dat is heel lief Beam, maar ik vrees dat het niets zal zijn.
Vanmorgen nog getest, en het was negatief. En alles wat ik voel, kan evengoed door de hormonen komen.
Ik dacht dat ik er beter zou kunnen mee omgaan.... :cry:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 02 mei 2006, 19:07

Meike, jammer voor jou!!
Ik hoop dat je de volgende meer geluk hebt!!
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
beam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:20 apr 2006, 19:33
Locatie:Kuurne

Bericht door beam » 04 mei 2006, 18:12

Oei, Meike, jammer zeg !!

Verdorie, soms is het alsof het met de lotto spelen is.... zo stresserend...

Gebruikersavatar
meike
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 feb 2006, 21:42

Bericht door meike » 04 mei 2006, 20:41

Ach, het gaat al weer hoor. Ik ben nu al twee dagen gestopt met die hormonen (Utrogestan) en nog altijd geen :twisted:
Ik heb nog maar 1 keer zo uitgekeken naar mijn regels en dat was na mijn miskraam :shock:

Ik voelde me slecht omdat ik mijn lichaam niet meer kan vertrouwen. Na die miskraam is alles zo in de war. En ook al is het de eerste cyclus dat het niet gelukt is, ik heb nu al een gevoel van: waarom loopt het bij iemand anders wel goed af?

Maar kom, hoe is het met jou nu Beam?
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
beam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:20 apr 2006, 19:33
Locatie:Kuurne

Bericht door beam » 06 mei 2006, 12:53

Dat gaat hier op en neer, niet te geloven.. Ne mens kan raar doen eh. Ondertussen bloed ik nog altijd voort, da's nu al van 23 april, met druppels en pil en al. 'k Denk dat niet goed gedaan is mijn curretage. 'k Moe nu nog wachten tot 18 mei om op controle te gaan, nog lang zunne.
Ben nog altijd boos (kan lang duren bi j mij blijkbaar) en het enige die mij een beke oppept is ier ne keer mijn muziek bere hard zetten !!

Gebruikersavatar
meike
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 feb 2006, 21:42

Bericht door meike » 06 mei 2006, 13:45

Dat boos zijn, herken ik ook hoor! Ik had soms de goesting om met iets beginnen te gooien of iets kapot te maken. Ik heb hier thuis dan eens goed met de deuren gegooid, dat kan ook deugd doen :lol:

Zolang heb ik niet gebloed. Na de curettage heb ik een weekje bruinverlies gehad, heel lichtjes. En dan was het voorbij. Ik heb wel al gelezen dat het veel langer kan duren.

Hier zijn we dus 4 dagen verder en nog altijd niets te zien. Ik word er zot van! Dat ze maar gauw komen! Die rot :evil:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
beam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:20 apr 2006, 19:33
Locatie:Kuurne

Bericht door beam » 07 mei 2006, 11:12

Ik weet niet of het gepast is om te zeggen, maar vandaag is mijn eerste dag dat het bloeden is gestopt. Eindelijk...
De deuren hebben hier al zo hard geknald dat mijn pleisterwerk aan het loskomen is, me hubbie stond zo es te kijken van "jaja, 'k heb het gezegd eh dat het er ging van komen...", gelukkig is ie nie kwaad.
Kan vandaag lijk geen weg met mezelf, er moet hier zoveel gedaan worden en zie er geen beginnen aan, dus zit ik hier te tokkelen. Mijn droogkast heeft de geest gegeven (tis een nieuwe van december vorig jaar) en de hersteller komt maandagmorgen, maar ondertussen zit ik hier al een ganse week zonder, ge zoudt ne keer moeten mijn huis zien, overal hangen er kleren te drogen :) hihihihii. Hopelijk is ze morgen hersteld.

Gebruikersavatar
beam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:20 apr 2006, 19:33
Locatie:Kuurne

Bericht door beam » 11 mei 2006, 10:12

Meike, nog geen nieuws ?


Plaats reactie

Terug naar “Soms loopt het mis....”