Hartje gestopt op 9 weken...

Moderators:Welcome, flupke, Moderators

Plaats reactie
Muizeke77
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 dec 2005, 11:13
Locatie:Sint-Laureins
Hartje gestopt op 9 weken...

Bericht door Muizeke77 » 27 dec 2005, 16:47

Ik wil hier gewoon even mijn verhaal kwijt...

Een aantal van jullie zal wel weten dat ik ongerust was over het bruin/bloedverlies dat ik steeds had... Wel het is niet goed afgelopen...

Aangezien ik vorige week nog niet helemaal gerust was over dat bloedverlies, heb ik dan uiteindelijk vrijdagavond nog naar mijn gyn gebeld. Die wou mij de dag nadien toch nog zien, ook al had hij eigenlijk geen consultaties.
Ik dus naar de gyn op zaterdag... Hij zei eerst niet veel, en bleef maar met die echo over en weer gaan op mijn buik... en toen zei hij dat hij toch een inwendige echo wou nemen. Na nog wat gezoek, zei hij heel kalm dat hij het hartje niet meer kon vinden. Ons kindje was gestorven in mijn buik!
Heb er de hele dag ziek van geweest, gehuild, geschreeuwd... En dan in de namiddag kwam ineens het vruchtje af! Heb het kunnen opvangen, en het wordt nu onderzocht. Ben dus terug moeten gaan naar de gyne en die zei dat ik de curretage blijkbaar niet meer nodig had, alles was uit de baarmoeder... Moet nu wel Methergin slikken om de baarmoeder te laten krimpen, en daar krijg ik serieuse krampen van. Het bloedverlies is nu wel minder, want dat was de eerste 2 dagen echt niet te doen (kon niet geloven dat een mense zo veel bloed kon verliezen).

We proberen nu te denken dat de natuur dit zo heeft gewild, dat er blijkbaar een foutje was. We moeten nu een maandje 'wachten' en dan mogen we terug gaan oefenen.

Het probleem is dat ik niet goed weet hoe ik mij moet voelen... De ene keer is er weer zo'n down gevoel, de andere keer probeer ik er positief over te doen, maar het is zo moeilijk...
Afbeelding

Afbeelding


Katia

Bericht door Katia » 27 dec 2005, 16:54

het zit precies in de lucht :(
hoeveel er de laatste weken niet zijn geweest die hier slecht nieuws hadden!

Ook voor jou veel sterkte gewenst!
Dat zal wel moeilijk zijn gezien de omstandigheden, maar laat het verdriet op je eigen ritme slijten...

Sterkte!

Gebruikersavatar
jenniferv
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 dec 2004, 13:05
Locatie:Schelle

Bericht door jenniferv » 27 dec 2005, 18:35

Veel sterkte meid, geef dit een speciaal plaatsje in je hart :cry:

Deze weken zijn er al veel die slecht nieuws kwamen melden, ik hoop dat dit snel overgaat naar goed nieuws.


groetjes

Gebruikersavatar
greet mama van yoran
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 okt 2005, 12:42
Locatie:Beerse, Turnhout, Antwerpen
Contacteer:

Bericht door greet mama van yoran » 27 dec 2005, 18:35

veel sterkte

en verwerk je verdriet op eigen tempo.

grtz greet
fiere mama van yoran & Ylian & Ylenia & ?? Afbeelding
fiere meter van dieuwke

http://www.babyforum.be/phpforum_NL/alb ... ser_id=630

Gebruikersavatar
sterretje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 apr 2004, 19:08
Contacteer:

Bericht door sterretje » 27 dec 2005, 18:40

veel sterkte.... :(
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding


Gebruikersavatar
flupke
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2005, 19:22
Locatie:aartselaar

Bericht door flupke » 27 dec 2005, 20:12

Hey muizeke,

ik vind het heel erg om te lezen wat je overkomen is. Jammer genoeg kan ik me voorstellen hoe je je voelt. Het is bij mij ondertussen anderhalve week geleden en ik voel me nu heel goed. Hier op het forum is de laatste tijd inderdaad veel slecht nieuws te lezen; maar ik ben ervan overtuigd dat dit binnen enkele maanden een andere wending neemt en dat we hier weer positief nieuws te melden zullen hebben. Hopelijk ben je snel terug zwanger (en ik ook natuurlijk :wink: ).

Alles komt wel in orde. Laat je eens iets weten als je het resultaat hebt van het onderzoek van het vruchtje. Bij mij hebben ze dit niet gedaan. Mij werd gezegd dat ze dat maar doen als je al twee miskramen hebt gehad en het een derde keer gebeurt. Ik vind dit eigenlijk wel een beetje jammer. Ik had wel willen weten wat er eigenlijk aan de hand was. Alhoewel... nu zonder zorgen op naar de tweede en hopen dat alles in orde komt en dat zo'n onderzoek niet nodig is.

We zullen er ons wel doorheen slaan en dat zal jou ongetwijfeld ook wel lukken. Nu kunnen we samen aftellen en onze cyclus samen opvolgen.
Wij mogen direct terug beginnen en hoeven geen maandje te wachten. We zullen het wel iets rustiger aan doen dan anders, maar als het er van komt ... tja ... dan yipppiiiieee natuurlijk. De tweede maand vliegen we erin. Ben eens benieuwd hoe lang mijn cyclus nu duurt na die miskraam. Ik hoop dat alles niet te lang blijft aanslepen.

heel veel groetjes en veel sterkte gewenst!!!

Cindy
AfbeeldingAfbeelding

Vivie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 nov 2005, 21:32

Bericht door Vivie » 27 dec 2005, 21:12

Heel veel sterkte!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 27 dec 2005, 21:31

Ik hoop dat je vlug terug zwanger mag zijn.
Ik weet niet of deze woorden helpen, maar een de natuur zal het beter gevonden hebben om in te grijpen. Alles heeft zijn reden...natuurlijk neemt dit de pijn niet weg, maar hopelijk zie je daardoor alles in de juiste contect.
Flupke slaat zich er heel goed door, hopelijk voor haar ook vlug goed nieuws.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

spotje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 dec 2005, 11:23
Locatie:De Kust

Bericht door spotje » 27 dec 2005, 22:41

Flupke is heel sterk. Chapeau

Ook voor jou Muizeke, veel sterkte
Hopelijk zijn jullie snel zwanger
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 28 dec 2005, 09:19

Heel veel sterkte!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

kimpie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:09 mei 2004, 13:46
Locatie:vilvoorde (België)

Bericht door kimpie » 28 dec 2005, 10:09

Heel veel sterkte !!!!

shaniake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:04 dec 2005, 19:56
Locatie:turnhout

Bericht door shaniake » 28 dec 2005, 12:25

Heel veel sterkte toegewenst!!

Keppebolle
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:26 dec 2004, 16:09
Locatie:Sint-Andries (Brugge)
Contacteer:

Bericht door Keppebolle » 28 dec 2005, 16:07

Heel veel sterkte.
Afbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 28 dec 2005, 16:24

jammer voor jullie
geef de moed niet op
wij duimen voor je
Afbeelding
Afbeelding

Muizeke77
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 dec 2005, 11:13
Locatie:Sint-Laureins

Bericht door Muizeke77 » 28 dec 2005, 20:24

bedankt voor al jullie reacties...

Ik begin te merken dat ik er zelf gemakkelijker kan over praten dan een aantal dagen geleden... en dat zal wel een goed teken zijn zeker?

We gaan het deze maand wel kalm aan doen, maar ik ben niet van plan om anticonceptie te gebruiken. Ik veronderstel dat mijn lichaam zelf wel zal uitmaken of het klaar is of niet voor een volgende zwangerschap.

Ondertussen hebben we wel beslist dat we in juli op reis gaan, om onze gedachten te verzetten, en niet in België hoeven te zijn als ik uitgerekend was...

Ben hier ondertussen ook al aan het aftellen naar zaterdag, dan komt mijn grote pruts terug naar huis, die is nu een weekje gaan logeren bij haar papa. Ik weet nog altijd niet hoe ik het aan haar moet gaan uitleggen dat er geen broertje of zusje meer in mijn buik zit.

We zien wel, dag per dag... :lol:
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
flupke
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2005, 19:22
Locatie:aartselaar

Bericht door flupke » 28 dec 2005, 21:19

Het is inderdaad zo dat het met de dag makkelijker wordt om erover te praten. De eerste twee dagen moest ik er nog maar aan denken of ik begon al te janken. Ook aan de telefoon toen ik het slechte nieuws aan mijn zus meedeelde ben ik in huilen uitgebarsten en ik zag me er serieus tegenop om iedereen op te bellen. Het toeval wou dat ik de dag nadat ik mijn miskraam had door jan en alleman werd opgebeld... zomaar... om te vragen hoe het met me was. Ze wisten dus nog niet dat het was misgelopen. Die dag heb ik zeker 5 telefoontjes moeten afhandelen. Tja als ze vragen hoe het gaat kan je maar beter ineens zeggen wat er die nacht is gebeurd. De eerste 2 keer dat ik alles moest uitleggen heb ik geweend aan de telefoon. Dat was bij mijn zus en mijn tante, die meter zou worden. Maar de telefoontjes daarna ging het al heel wat beter. Het helpt echt om erover te praten. Dit is niet iets dat moet doodgezwegen worden. Ik heb die dag in totaal zeker 4 uur aan de telefoon gehangen.

Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik heel blij was dat ik mijn hartje hier op het forum kon uitstorten en het deed echt heeeeeeellllll veeeeeellll deugd om jullie berichtjes te lezen. Hier kon ik ook met degene praten die het jammer genoeg ook moesten meemaken. Dan weet je dat je niet alleen staat. De meeste mensen (niet op dit forum natuurlijk) zeggen: 'och het was nog maar acht weken en het vruchtje maar 5 1/2 weken.' en eigenlijk is dat ook wel een beetje zo. Mijn vruchtje was maar 6 mm, maar het is en blijft mijn eerste zwangerschap en die zal ik jammer genoeg moeten herinneren als een miskraam. Ik wil dit trouwens ook niet vergeten. De meesten vinden het zo evident om zonder problemen zwanger te worden en een probleemloze zwangerschap mee te maken, maar eens je zoiets hebt meegemaakt vind je dat natuurlijk niet meer. Ik ben de eerste in de familie die een miskraam krijgt en de meesten weten ook niet echt hoe te reageren omdat dit voor hen totaal onbekend is. Maar we hebben ons er zelf doorgesparteld... met jullie steun natuurlijk!!!

Muizeke .... Ik kan me voorstellen dat je in juli je gedachten eens wil verzetten wanneer de uitgerekende bevallingsdatum gepland was. Ik denk eerlijk gezegd ook dat ik er eens een weekendje op uit trek eind juli. Dan was ik ook uitgerekend. Maar niet te ver, want misschien zijn we dan al 6 maand zwanger :lol: :lol: :lol:

groetjes cindy
AfbeeldingAfbeelding

Nightelven
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 dec 2005, 04:48
Locatie:Denderleeuw

Sterkte meiden!

Bericht door Nightelven » 28 dec 2005, 23:14

Ik wens jullie beiden heel veel sterkte en hopelijk mogen we snel terug goed nieuws ontvangen van jullie. Dit is dan ook mijn wens aan jullie, en alle anderen die dit meemaken, voor 2006; heeeeeeeeel veel liefde en een goede zwangerschap!
Dikke kussen en knufke
-XXX-

Gebruikersavatar
fozke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 dec 2005, 09:25
Locatie:Beringen
Contacteer:

Bericht door fozke » 29 dec 2005, 11:39

Heel veel sterkte in deze moeilijke dagen!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Isake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:18 feb 2005, 13:11
Locatie:Brakel (Sint-Maria-Oudenhove)
Contacteer:

Bericht door Isake » 29 dec 2005, 20:44

Muizeke, ook van ons heel veel sterkte gewenst!!!!

Isake
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Saartje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 nov 2005, 21:01
Locatie:Glabbeek

Bericht door Saartje » 29 dec 2005, 22:23

Ook van mij veel sterkte! ik weet wat het is om een miskraam mee te maken. Je komt er wel weer door, maar vergeten doe je het natuurlijk niet.
Hopelijk heb je mensen rondom je heen waar je goed mee kan praten, dat helpt...

Groetjes

Gebruikersavatar
barbara
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 feb 2005, 14:00

Bericht door barbara » 30 dec 2005, 21:00

heel veel sterkte toegewenst! hopelijk heb je veel steun van vrienden en familie.
barbaraxxx
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 30 dec 2005, 21:20

Veel sterkte!!!!
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 04 jan 2006, 00:46

veel sterkte
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
flupke
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2005, 19:22
Locatie:aartselaar

Bericht door flupke » 21 aug 2006, 12:14

flupke schreef:Muizeke .... Ik kan me voorstellen dat je in juli je gedachten eens wil verzetten wanneer de uitgerekende bevallingsdatum gepland was. Ik denk eerlijk gezegd ook dat ik er eens een weekendje op uit trek eind juli. Dan was ik ook uitgerekend. Maar niet te ver, want misschien zijn we dan al 6 maand zwanger :lol: :lol: :lol:

groetjes cindy
Ik was net nog eens al mijn berichten aan het nalezen van de periode van mijn miskraam.
Ge ziet wel hé muizeke dat het ons gelukt is :wink: :wink: We zijn ondertussen beiden terug zwanger en deze keer gaat alles goed :lol: :lol:
AfbeeldingAfbeelding


Plaats reactie

Terug naar “Soms loopt het mis....”