wanneer doe je het beste een zwangerschapstest...?

Moderators:Welcome, Moderators

Voila
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:30 sep 2007, 12:20
Locatie:Brugge
wanneer doe je het beste een zwangerschapstest...?

Bericht door Voila » 02 okt 2007, 14:55

wanneer doe je eigenlijk het beste een zwangerschapstest? na je vruchtbare periode?
Afbeelding


Gebruikersavatar
mieke1983
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jan 2007, 17:22
Locatie:poperinge
Contacteer:

Bericht door mieke1983 » 02 okt 2007, 15:19

na je NOD best zekers, ik wachtte altijd tot een paar dagen da ik overtijd was
Afbeelding

trotse mama van 3schatten

http://defluppe.spaces.live.com/

Voila
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:30 sep 2007, 12:20
Locatie:Brugge

Bericht door Voila » 02 okt 2007, 15:21

wat is NOD?
Afbeelding

Gebruikersavatar
kyrodu
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 mar 2005, 11:21

Bericht door kyrodu » 02 okt 2007, 15:22

De dag dat je niet ongsteld wilt worden.
Maar graag zwanger zou willen zijn.
Dat is een afkorting,niet ongesteld dag.

Voila
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:30 sep 2007, 12:20
Locatie:Brugge

Bericht door Voila » 02 okt 2007, 15:24

aha, 'k ben mee :)
bedankt hé!
dus je moet eigenlijk echt goed in de gaten houden na je vruchtbare periode, hoe lang het eigenlijk terug duurt vooraleer je je regels eigenlijk terug moet hebben?
Afbeelding


Gebruikersavatar
Nino!
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jul 2007, 17:31
Locatie:Nieuwkerken

Bericht door Nino! » 02 okt 2007, 15:40

Als je zwanger bent heb je meestal nog wel andere verschijnselen, hihi. Als je borsten bv raar beginnen doen (hard worden,...) of als je pijn hebt zoals bij ongesteldheid, enz. dan kan je wel eens testen als je de juiste duur niet weet van je cyclus.
Afbeelding

Voila
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:30 sep 2007, 12:20
Locatie:Brugge

Bericht door Voila » 02 okt 2007, 15:48

en wanneer kun je die verschijnselen beginnen waarnemen? kan dat direct na de vruchtbare periode? je ziet , ik ben een echte leek hé..haha!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 02 okt 2007, 19:18

Soms wel hoor.. Bij Karsten had ik al heel snel last van misselijkheid, nog voor ik overtijd was.. Bij Mila daarentegen amper symptomen.. :wink:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 02 okt 2007, 19:44

Ik treed mijn collega's bij... :wink:

En zeker goed begin en einde van je menstuatie bijhouden, zodat je weet hoelang je cyclus is, anders weet je niet wanneer je overtijd bent.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
ericardtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 sep 2007, 18:25
Contacteer:

Bericht door ericardtje » 03 okt 2007, 18:25

klopt het ook dat je kan aanvoelen wanneer je vruchtbare periode is?

Ik heb mij eens laten wijsmaken dat je gewoon keiveel goesting hebt in sex als je vruchtbaar bent. Het zou een betere indicator zijn om te weten wanneer je vruchtbare periode is dan al die bannertjes en uitrekenen van cyclus. . ?

Weet iemand hier meer over?
Mijn gyne heeft mij ook verteld dat je eisprong altijd exact 14dagen voor uw maandstonden of NOD zijn. Maar ik heb ook ergens gehoord dat dat ook geen exacte wetenschap is en dat je bijvoorbeeld ook een vroege of late eisprong kan hebben (bv 5dagen eerder dan wat de cyclusbanner zou zeggen). Klopt dit?
Want dan zou het bv willen zeggen dat als je een vroege eisprong hebt en je klust enkel in uw vruchtbare periode die je kan uitrekenen, dat je eisprong al lang gepasseerd is...
Iemand enig idee?
Afbeelding

Afbeelding
________________________________________

www.baby.vereecke.eu

Voila
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:30 sep 2007, 12:20
Locatie:Brugge

Bericht door Voila » 03 okt 2007, 18:45

ik vraag mij dat ook af... ik ben er nu van aan het uitgaan dat mijn vruchtbare periode is zoals ik het heb uitgerekend. Nu heb 'k m'n regels en m'n vruchtbare periode zou rond de 14e oktober zijn. dus dan klussen... :) ik hoop maar dat dat klopt want vind het zo vervelend dat je dat niet precies weet!!
Afbeelding

Voila
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:30 sep 2007, 12:20
Locatie:Brugge

Bericht door Voila » 03 okt 2007, 18:50

en wanneer heb je eigenlijk je eisprong??? is dat na je regels?
Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 03 okt 2007, 19:45

ericardtje schreef:klopt het ook dat je kan aanvoelen wanneer je vruchtbare periode is?
Sommige voelen hun eisprong wel, ja. Bvb een drukkend, vervelend gevoel....
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 03 okt 2007, 19:48

De eisprong

Hoe zat het ook alweer? Even terug naar de biologieles. Een gemiddelde menstruatiecyclus duurt 28 dagen. De cyclus begint op de eerste dag van de menstruatie en eindigt op de dag voor de volgende menstruatie. De eisprong, ook wel ovulatie genoemd, vindt plaats ongeveer veertien dagen voordat je weer ongesteld moet worden. Er komt dan een rijpe eicel vrij. De eisprong zelf gaat heel snel. In vijftien seconden is het gebeurd.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
femmie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jan 2007, 18:28
Locatie:merksem

Bericht door femmie » 03 okt 2007, 20:14

amaai sandy jij hbt goed opgelet tijdens biologi :wink:
AfbeeldingAfbeelding

Voila
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:30 sep 2007, 12:20
Locatie:Brugge

Bericht door Voila » 03 okt 2007, 20:25

amai, dus je moet dan mikken op da moment...hmmm...
Afbeelding

Gebruikersavatar
femmie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jan 2007, 18:28
Locatie:merksem

Bericht door femmie » 03 okt 2007, 20:39

reken dat uit en zet da op je kalender e dn weten jullie allebei waneer de moment er is!! :lol:
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
ericardtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 sep 2007, 18:25
Contacteer:

Bericht door ericardtje » 03 okt 2007, 21:11

sandy schreef:De eisprong

Hoe zat het ook alweer? Even terug naar de biologieles. Een gemiddelde menstruatiecyclus duurt 28 dagen. De cyclus begint op de eerste dag van de menstruatie en eindigt op de dag voor de volgende menstruatie. De eisprong, ook wel ovulatie genoemd, vindt plaats ongeveer veertien dagen voordat je weer ongesteld moet worden. Er komt dan een rijpe eicel vrij. De eisprong zelf gaat heel snel. In vijftien seconden is het gebeurd.
Ja dat klopt. En zo reken ik de mijne ook uit. Maar ik heb gehoord dat er ook zoiets als een "vroege of een late" eisprong is en die zou naar het schijnt zelfs een serieus aantal dagen vroeger of later kunnen zijn dan dat ie normaal 14dagen voor je ongesteldheid komt.
Ik vroeg me af of het ook klopt dat "extreem veel "goesting" hebben" ook een indicator kan zijn om te weten of je in uw vruchtbare periode zit en je eisprong eraan komt. (is ook een gerucht dat ik opgevangen heb en waarvan ik niet weet of het klopt. Het zou mij ergens wel logisch lijken dat moedertje natuur ervoor zorgt dat je meer zin hebt in sex als je vruchtbare periode begonnen is...:D
Afbeelding

Afbeelding
________________________________________

www.baby.vereecke.eu

Gebruikersavatar
femmie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jan 2007, 18:28
Locatie:merksem

Bericht door femmie » 03 okt 2007, 22:09

bij mij was da zo ericardje mss dat ook wel wat tss mijn twee oren zat mr het was zo in elk geval!! mijn ventje had ht ook opgemerkt en ge ziet het resultaat bij ons wast van de eerste keer prijs!!
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Sabtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jan 2007, 16:21
Locatie:West - Vlaanderen

Bericht door Sabtje » 04 okt 2007, 09:44

van da extra veel goesting daar weet ik geen antwoord op :wink:

maar ik had idd een late eisprong gehad, bij mij hebben ze dat dan gezien op de eerste echo, dat het vruchtje nog niet zo "groot" was als het zou moeten zijn op die duur van zwangerschap, het vruchtje was telkens een week "jonger" dan wanneer uitgerekend volgens de laatste keer da'k mn regels had gehad (snap je't een beetje :roll: )
dus het kan wel hoor, vroege of late eisprong, en het kan idd dat je de eisprong voelt, al heb ik daar zelf geen ervaring mee!

succes
grtjs
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
babz
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jul 2007, 18:26
Locatie:8000

Bericht door babz » 04 okt 2007, 10:52

Heb hier ff meegevolgd en moet eerlijk bekennen dat het bij ons een beetje lukraak gebeurd is denk 'k :oops:.
M'n cyclus was allesbehalve regelmatig (omdat 'k nog maar net gestopt was met de pil), 'k geraakte er eigenlijk niet mee aan uit. Er zat een periode tussen van 65 dagen, tussen m'n maandstonden.
Wanneer we geklust hebben, ja dat weet 'k :P, maar wanneer m'n eisprong plaats gevonden heeft, of wanneer de bevruchting zelf was, geen idee.
Ons eerste bezoek bij de gyn, daar kwamen we ook te weten dat 'k veel minder ver was, dan dan de dokteres uitgerekend had (aan de hand van m'n 1e dag v m'n laatste menstruatie).

Als 'k naar zo'n site ga om te kijken hoever 'k ben, zou 'k al in week 25 moeten zitten, terwijl 'k nog maar in week 23 ben.

In het begin was 'k er heel erg op gefixeerd maar heb ondervonden dat dit dus niet goed is :).

Go with the flow. Ik duim voor jullie!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Sabtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jan 2007, 16:21
Locatie:West - Vlaanderen

Bericht door Sabtje » 04 okt 2007, 11:02

ja babz, dat was bij ons ook zo, ik was telkens een week minder ver dan zou "moeten" volgens de eerste dag van mn laatste menstruatie...
best idd niet teveel op fixeren, aan de hand van een echo kunnen ze toch veel precieser zien hoe ver je bent :wink:
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
babz
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jul 2007, 18:26
Locatie:8000

Bericht door babz » 04 okt 2007, 11:08

Ja inderdaad :).
'k Vraag me soms toch af hoe ze dat vroeger deden hoor, want toen bestond al diene technologie nog niet :).
Afbeelding

Voila
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:30 sep 2007, 12:20
Locatie:Brugge

Bericht door Voila » 04 okt 2007, 13:00

hmmm, kga dat dan nog es goe uitrekenen maar volgens die berekening zou 'k enorm vruchtbaar moeten zijn de 13e, 14e en 15e van de maand oktober!! :) en dan zitten we juist voor een weekendje in Brussel in een sjiek hotel, hmm ;)

xx
Afbeelding

Gebruikersavatar
Just me
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 jul 2007, 13:22
Locatie:Zoersel

Bericht door Just me » 04 okt 2007, 13:02

Ik bewonder je voor je moed! Maar als je echt onregelmatig bent, zal dat wel snel minderen, dat uitrekenen! :wink: :lol: Nog veel succes verder

Voila
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:30 sep 2007, 12:20
Locatie:Brugge

Bericht door Voila » 04 okt 2007, 13:03

ja, dat weet 'k juist ni...hoelang m'n cyclus normaal duurt weet 't ook ni, tja, we zullen wel zien!!
Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 04 okt 2007, 17:09

femmie schreef:amaai sandy jij hbt goed opgelet tijdens biologi :wink:
Dat denk je maar 8) 8) 8)
Googleles ja.... :lol: :lol:
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

anni1804
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 okt 2007, 14:20
Locatie:Antwerpen
Contacteer:

Bericht door anni1804 » 12 okt 2007, 14:46

Dag iedereen

dit is mijn eerste post :!: Ik ben al enkele dagen aan het surfen online om meer info te zoeken over zwangerschapskwaaltjes en deze forum lijkt me wel leuk (en informatief)
Nu, mijn probleem is het volgende, ik had ronde periode van mijn eisprong enorm veel witverlies, maar gelukkig was het geurloos. Toch maakte ik me een beetje zorgen. Nu is dit over en begin ik lichte krampjes te voelen in mijn onderbuik. Eerst was het precies ongipijn, daarna iets heftiger. Gsiterennacht had ik ook last in mijn onderrug. Mijn tepels zijn ook erg gevoelig en ik voel me soms wat misselijk. Normaal zou ik mijn :evil: pas krijgen volgende week dinsdag/woensdag. Maar ik zou toch nu al graag willen weten of er een klein kansje bestaat dat ik zwanger ben. Het is niet gepland - ik heb geen enkel pil vergeten afgelopen maanden - maar toch erg welkom. En bovendien, kan dat kwaad dat ik mijn anticonceptie nu verder inneem??? Dank u voor jullie antwoorden :)

Gebruikersavatar
Nino!
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jul 2007, 17:31
Locatie:Nieuwkerken

Bericht door Nino! » 12 okt 2007, 16:33

Misschien een beetje meer hoop...Zaadcellen overleven ook nog wel een paar dagen in het vrouwelijk lichaam dus in principe, als je man sterke zaadjes heeft :wink: , mag je er een beetje naast zitten, vroeger dan...
Afbeelding

Gebruikersavatar
femmie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jan 2007, 18:28
Locatie:merksem

Bericht door femmie » 12 okt 2007, 21:05

welkom!!
ik zou wel even geen pil meer nemen want denk ni da da erg gezond is en als je het wl weten doe dan een een testje e dan weet je al iets meer!!! :lol: succes in elk eval
AfbeeldingAfbeelding


Plaats reactie

Terug naar “Ben ik wel zwanger ?”