vegetarisch

Moderators:goortjes, Welcome, Moderators

Judy
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 jul 2007, 09:20
vegetarisch

Bericht door Judy » 14 jul 2007, 23:43

Ik heb vandaag positief getest en ben van plan om dinsdag als ik inderdaad geen menstruatie heb de dokter te bellen, maar toch vroeg ik me al af: hoe zit dat met vegetarisch zijn en zwangerschap? Ik ben 28 en al 20 jaar vegetarisch, zijn er dingen waar ik extra op moet letten? Mijn dokter zal ook wel antwoorden weten ,maar ik ben nu al zo nieuwsgierig!


Gebruikersavatar
muppet
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 feb 2005, 13:32
Locatie:Oostende

Bericht door muppet » 14 jul 2007, 23:46

Ik weet dat, als je geen vlees eet, je de vitamine B12 uit andere voedingsstoffen moet zien te halen. En bij mij weten, kun je die perfect opnemen door het eten van peulvruchten, noten, granen
Sowieso moet je tijdens je zwangerschap extra vitamines nemen. Bij mij was dat omnibionta pronatal. Misschien toch vermelden bij je eerste bezoek bij de gyn.

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 15 jul 2007, 07:36

proficiat !!!! :D
mijn vrouw is ook vegetarisch
je moet geen schrik hebben, je kindje krijgt alles wat hij/zij nodig heeft. Onze gyn verwoordde dit zo :
De Chinezen eten ook geen vlees noch vis, en daar zijn er al meer dan een miljard van :D
Laatst gewijzigd door major op 15 jul 2007, 07:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 15 jul 2007, 07:37

oh ja, en de omnibionta pronatal is sowieso aangeraden voor iemand die zwanger is, of zwanger wilt worden ;) dat neemt mijn vrouw nu al drie jaar iedere dag :D
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 15 jul 2007, 10:56

Die vitamines zijn idd goed!
Heb ik ook altijd netjes ingenomen.
Vegatarisch zijn is volgens mij geen probleem. Wel eens vermelden aan je gyn, je moet mss wel dingen bijnemen.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding


Eve
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 aug 2007, 10:04

Bericht door Eve » 27 aug 2007, 11:02

Ik ben ook vegetariër en dit kan normaal gezien geen kwaad. Toch heb ik besloten om tijdens mijn zwangerschap kip te eten, omdat ik dat eigenlijk vooral doe om bepaalde stoffen binnen te krijgen. Het kan dus wel geen kwaad, maar ik voel me geruster als ik dit nu toch eet.

De Omnibionta sowieso wel innemen, dit is best voor iedereen, niet enkel vegetariërs.
Afbeelding

Anneliezeke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:16 aug 2007, 09:54
Locatie:Roeselare

Bericht door Anneliezeke » 27 aug 2007, 11:55

Hallo, hier nog een vegetariër die intussen mama is van een prachtige dochter van bijna 4 maanden.

Ik heb dit ook verteld aan de gyn. en voor haar was het geen enkel probleem. Ik moest ook die omnibionta pronatal nemen en ook extra ijzertabletten... maar geen haar op m'n hoofd die er ging aan denken om toch maar een stuk vlees te eten omdat ik zwanger was.

Alles is supervlot verlopen, bij de geboorte woog lily 4.050 kg en was ze kerngezond. Dus, soigneert uzelf en alles komt in orde.

Veel succes met de zwangerschap
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “Ik ben juist zwanger....”