Jonge moeder

Moderators:goortjes, Welcome, Moderators

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 01 mei 2007, 14:40

Maak je niet te druk, niet goed in dit weer :wink:
Ik snap wel dat je alles op tijd wil inorde hebben, maar dat zal wel lukken.
Voor doopsuiker zijn wij ook maar gaan kijken rond 30 weken zwangerschap.
En dat kamertje, als het moet, gaat het vlug hé?
Ik was 6 maanden toen we Yana haar kamer aan het behangen waren :D
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 01 mei 2007, 16:17

bij mijn eerste heb ik de laatste 2 weken nog alles moeten doen
-suikerbonen maken (terwijl ik niets meer kon doen omwille van dikke vingers)
-geboortekaartje heb ik daags voor mijn bevalling nog maar pas besproken
- slaapkamertje was pas in orde een week voor de bevalling
én.... alles is in orde gekomen
Doe maar lekker rustig aan en geniet er nog maar goed van!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Sabtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jan 2007, 16:21
Locatie:West - Vlaanderen

Bericht door Sabtje » 01 mei 2007, 23:08

ik was bijna 8maand zwanger toen ik nog geboortekaartje en doopsuiker moest regelen... door de verbouwingen werd da ook steeds uitgesteld :?
wij zijn pas 3weken voor mijn uitgerekende datum kunnen verhuizen (we woonden tijdens de verbouwingen bij mn ouders in) en ons meiske is een week vroeger dan gepland gekomen...
haar kamertje was pas een week voor haar geboorte in orde
ik heb me ook soms es druk gemaakt in die zaken... maar achteraf bekeken was da nie nodig geweest!

gewoon alles op het gemak regelen hoor! je moet je niet te druk maken in zo'n zaken! en indien je zoontje toch vroeger zou komen dan alles klaar is: het enige dat hij écht nodig heeft is jou en jou liefde!!!
alles komt wel goed!!

veel succes!
grtjs
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
yassira
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 nov 2006, 17:54
Locatie:antwerpen
Contacteer:

Bericht door yassira » 05 mei 2007, 17:23

Wat een leuke reacties :D
ach ik ben gewoon erg perfectionistisch (soms een beetje een probleem )

Gisteren het kamertje gaan bestellen (eindelijk)en het had blijkbaar niks later moeten zijn het duurt 12 weken voor ze leveren(aan de winkel dus dan moeten we het nog gaan halen, in elkaar steken enz)

Vandaag zijn de verbouwingen aan de zolder er ook eindelijk van gekomen (moest gewoon parket gelegd worden en plinten geplaatst)de plinten zijn voor morgen, schilderen is vorige week al gebeurd dus morgen kan ook alles verhuisd worden van de kamer waar mn kleintje komt naar de zolder
en van zodra dat gebeurd is kan ik eindelijk beginnen met behangpapier verwijderen, schilderen,...

De doopsuiker/kaartjes zullen nog een paar weken moeten wachten

Nu ff eten maken en dan voetjes omhoog (met dit weer heb ik net olifantenpoten echt geen zicht 8) en met momenten nogal pijnlijk maar ja ...)

xxx
Laatst gewijzigd door yassira op 10 jun 2007, 11:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Sabtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jan 2007, 16:21
Locatie:West - Vlaanderen

Bericht door Sabtje » 06 mei 2007, 20:53

alé, dan begint t toch al wa vorm te krijgen...

en eens je kan beginnen met schilderen en zo gaat t wel vlug gaan hoor :wink:

da's wel lang dat je moet wachten achter da babykamertje he... binnen de maand hebben ze dat van ons aan huis geleverd...

succes met het kiezen en maken van doopsuikertjes en geboortekaartjes!

en maak je niet teveel zorgen he! alles op zn tijd!
geniet nog maar met volle teugen van je zwangerschap!
grtjs
Afbeelding

Afbeelding


Gebruikersavatar
Ambertje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:16 feb 2006, 21:11
Locatie:Noord-Limburg

Bericht door Ambertje » 14 mei 2007, 20:58

Hier zeiden ze ook 10-12 weken wachten en we mochten zeker niet meer te lang wachten met bestellen omdat het bouwverlof er anders nog eens zou tussenvallen. Dus wij bestellen onze kamer zodat we die net voor het bouwverlof zouden hebben. Zaterdag besteld en donderdag ligt er een brief in de bus met de boodschap dat we de kamer konden afhalen (binnen de 2 weken)!! Daar stonden we met een kamer die nog geverfd moest worden en een hele hoop dozen! :lol:

Maar nu is alles gewoon wat sneller gegaan, de kamer is geverfd (had al een idee over de kleuren) en de meubeltjes staan ook al ineen want die dozen stonden in de weg. En als ik dat hier heb staan, heb ik ook geen geduld meer en moet ik het gewoon ineen hebben staan! :wink:
Als ik het bedje zie staan vind ik het een ongelooflijk gek idee dat daar ons kinsje in komt te liggen! Ik was echt helemaal ontroerd met het zicht van dat bedje! (blame the hormones!)
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!

Afbeelding

Gebruikersavatar
yassira
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 nov 2006, 17:54
Locatie:antwerpen
Contacteer:

Bericht door yassira » 16 mei 2007, 10:43

dus weer dikke tegenslag... heb vorige week t behang van de muur gedaan en van een van de muren kwam praktisch alle plaaster mee (daar staat ondertussen wel gyproc tegen) een van de andere muren is voor meer dan 1/4e vochtplek (en serieus ook) ondertussen wel opgedroogd en hersteld langs buiten maar die moet dus eerst bezet worden
en de overige 2 muren zijn zo ongelijk als kweet nie wa
K heb voorgesteld om dan maar tegen alle muren gyproc te zetten maar blijkbaar gaat dat om een of andere reden niet

Sabtje: als ze het hier aan huis zouden leveren kost dat nog eens 50€ meer en 60€ om het in elkaar te zetten, de winkel is maar een goeie 10min. rijden dus das een beetje belachelijk en dat in elkaar zetten kan het kleinste kind :wink:

Ambertje: Aangezien ons kamertje een van de "exclusieve" modellen is hadden ze die ook in de hoofdwinkel niet in voorraad en moest het dus besteld worden (vanuit het buitenland) vandaar de lange wachttijd

Ik vind het toch een beetje jammer nog 11 weken voor ik ben uitgerekend en nog 10 weken en 2 dagen voor het kamertje er zou zijn :?
Komt ervan als je naar mensen luistert die zeggen das nog voor niks nodig dat je da nu al besteld tis nog veeeeeeeel te vroeg (als t aan mij had gelegen had ik het al besteld op 20 a 22 weken)
Nu maar hopen dat het bij bv een maxi cosi ofzo niet zolang duurt want dat moet ook allemaal nog geregeld worden...

Wat dat ontroerd zijn betreft daar kan ik ook van meespreken (inderdaad die hormoontjes) als ik al die kleine pyjamatjes/ kleertjes zie die hier al liggen heb ik er ook serieus last van
Inderdaad soms moeilijk te geloven dat er binnenkort een kindje in ligt/zit/...

Gebruikersavatar
yassira
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 nov 2006, 17:54
Locatie:antwerpen
Contacteer:

Bericht door yassira » 23 mei 2007, 19:11

Vandaag naar dr barudy geweest en annubis kmoet zeggen dat je volkomen gelijk hebt
K heb er al spijt van dat ik dat niet eerder heb gedaan :D
Ze zijn daar wel allemaal heel tof en heel vriendelijk!

Blijkbaar ben ik een weekje eerder uitgerekend dan eerst gedacht werd (27/07 ipv 01/08 dus dan zit ik wel zeker in de problemen met het kamertje :? )
En alles bleek heel goed te gaan met mn prutske: hij weegt 1kg750 wat blijkbaar perfect is (die gynae vorige keer had volgens mij dus serieus verkeerd gekeken)
Moet wel wat meer rusten daar ik erg veel last heb van harde buiken , gelukkig was er nog geen opening

Ik moest ook (weeral) bloed laten trekken , voor o.a zwangerschapsdiabetes(verschrikkelijk gewoon dat suikerwater dat je moet drinken )

Verder ben ik zelf n halve kilo afgevallen sinds 4 weken geleden ...

Denk dat het dat zowat was... nu maar ff iets gaan eten want dat word hoog tijd

xxx

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 24 mei 2007, 09:32

Hey Yassira,
blij dat te lezen dat alles goed gaat met jou en je kleine spruit!!

Kun je niet eens bellen naar de winkel waar je je kamertje besteld hebt, zodat ze er wat spoed kunnen achter zetten??
Ik hoop alvast voor jou dat het in orde komt :wink:
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 24 mei 2007, 20:37

Je bent dus nog wat opgeschoven van datum? Dat zal wel goedkomen met die kamer, desnoods zul je wel een andere tijdelijke oplossing vinden.
Ik ben blij dat het zo goed met je gaat!
Als je wil, stuur ik je mijn gsmnr door via pm, dan kan ik het hier laten weten als je bevallen bent. Ik hoor het wel.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Molly
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mar 2006, 23:21
Locatie:GERAARDSBERGEN

Bericht door Molly » 24 mei 2007, 21:09

Ja Yassira meisje!!! Dat is dan wel effe slikken hé, dan blijk je dus ineens al een weekje verder te staan... Nu begint het toch stilaan te naderen hé!
Spannend zeg!
En wat goed dat je klein prutske het zo goed stelt!
Afbeelding


Afbeelding

Gebruikersavatar
mama24
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2006, 15:03
Locatie:poperinge

Bericht door mama24 » 24 mei 2007, 22:06

a allé dan kun je ook mee praten bij de juli mama's hé :lol:
en ivm dat kamertje dat zal wel goed komen hé

Gebruikersavatar
Annubis
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:27 okt 2005, 15:17
Locatie:pulderbos(zandhoven)
Contacteer:

Bericht door Annubis » 25 mei 2007, 08:17

ik wist het dat het je wel zou aanstaan bij barudy :wink: :D die staat bijna bij alle vrouwen aan ! Al een sjans dat ik zwanger was en getrouwd :oops: en hij is trouwens ook getrouwd en heeft een dochtertje. Barudy(jorge is zijn voornaam) is gewoon de perfecte man :wink: misschien lag het ook wel aan mijn zwangerschapshormonen hoor dat ik zo reageerde op hem. maar hij stelt je echt gerust en geeft af en toe complimentjes.

Ik heb bij mijn drie zwangerschappen ook veel op het laatste gedaan :roll: komt er nog is bij dat bij mijn eerste de doopsuiker winkel was afgebrand juist 2dagen voor ik moest bevallen . dus ik vlug naar de makro en nog alles zelf gemaakt . 2dagen later ben ik bevallen van onzen alessio.
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)

Gebruikersavatar
Snuffie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:19 sep 2006, 16:15
Locatie:Brugge

Bericht door Snuffie » 25 mei 2007, 10:14

Heeft er hier iemand een boontje voor de gyn :wink:

En inderdaad, je hoeft je niet druk te maken. Iedereen heeft op het laatste wel nog iets dat moet gebeuren of voorkomt, maar alles is steeds weer op zijn pootjes gekomen. Bij jou lukt dat ook wel.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Annubis
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:27 okt 2005, 15:17
Locatie:pulderbos(zandhoven)
Contacteer:

Bericht door Annubis » 25 mei 2007, 10:16

Snuffie schreef:Heeft er hier iemand een boontje voor de gyn :wink:
:oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :D :D :wink:
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 25 mei 2007, 15:49

shame on you :lol:
dan heb je de mijne nog niet ontmoet :lol:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Annubis
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:27 okt 2005, 15:17
Locatie:pulderbos(zandhoven)
Contacteer:

Bericht door Annubis » 25 mei 2007, 16:26

en euh in welke kliniek zit die ? lol lol :oops: :lol: :lol:
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 25 mei 2007, 16:36

in st jozef, niet in malle, maar in turnhout!! :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Annubis
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:27 okt 2005, 15:17
Locatie:pulderbos(zandhoven)
Contacteer:

Bericht door Annubis » 25 mei 2007, 16:51

AHA daar ga ik dus bevallen dan als ik ooit nog zwanger ben . en euh is t nen knappe en nen lieve? :wink: :wink: :D
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)

Gebruikersavatar
yassira
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 nov 2006, 17:54
Locatie:antwerpen
Contacteer:

Bericht door yassira » 27 mei 2007, 23:34

Annubis schreef:ik wist het dat het je wel zou aanstaan bij barudy :wink: :D die staat bijna bij alle vrouwen aan ! Al een sjans dat ik zwanger was en getrouwd :oops: en hij is trouwens ook getrouwd en heeft een dochtertje. Barudy(jorge is zijn voornaam) is gewoon de perfecte man :wink: misschien lag het ook wel aan mijn zwangerschapshormonen hoor dat ik zo reageerde op hem.
Haha geloof ik best hij is echt fantastisch, erg lief, best grappig en zeker en vast nie mis om te zien tzal wel niet alleen aan de hormoontjes hebben gelegen :lol: (alhoewel zeker ben ik daar niet van aangezien ik er zelf ook last van heb opt moment :lol: )
en die vrouw en dat dochtertje euhm tja... :twisted: 8) :oops: :lol:

Molly: twas inderdaad ff slikken maar ben er wel erg blij mee begin zo stilaan een beetje zenuwachtig te worden en heel erg nieuwsgierig te worden naar mn klein ventje en als het dan ineens een week opschuift is dat toch weer een weekje minder dat ik zenuwachtig/nieuwsgierig moet zijn he (amai wa nen uitleg) :wink:

Sofie: mja ze moet van het buitenland komen dus veel kunnen ze er niet aan doen
ach ja desnoods maar even ergens een wiegje lenen ofzo en als ik me niet vergis heeft mn moeder ook nog een bedje staan dat ik wel even kan gebruiken

Sandy: mag je zeker doen hoor!!

Zeg Annubis dat was dan echt wel pech hebben he (wat die doopsuiker betreft)

Snuffie: iets tot daar aan toe maar bij mij begint het er meer en meer op te lijken dat alles op het laatste moment zal gebeuren
en ik ben nogal perfectionistisch dus kan daar niet zo goed tegen
Als er ook maar al iets inorde zou zijn zou ik me al een pak beter voelen
Maar momenteel: nog geen suikerboontjes, nog geen kaartjes, nog niks van uitzet (behalve het park daarvoor moet ik enkel nog om een matrasje maar verder dus echt totaal niks) tenige wat ik al heb is dus het park(met bekleding maar zonder matras), 2broekjes, 1 slabbetje, 6bodytjes(3met lange en 3 met korte mouwen), 6slaappakjes en das alles :?

De wandelwagen (met draagmand ) krijg ik van mn moeder cadeau en de rest moet ik dus echt maar eens dringend gaan bestellen en/of gaan kopen

Dat krijg je dus als er mensen zijn die zeggen bwa das nu nog niet nodig er is nog tijd genoeg (jaja alleen gaat die tijd iets sneller voorbij dan je denkt)...
alle en je daar naar luistert natuurlijk he :roll:

xxx

Gebruikersavatar
Snuffie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:19 sep 2006, 16:15
Locatie:Brugge

Bericht door Snuffie » 30 mei 2007, 10:19

Ik snap je. Het is allemaal wat stressen nu en dat is zeker niet leuk. Maar kop op meid, je kunt maar voort doen en ge gaat er ook wel geraken. Zal gewoon wat later zijn :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
yassira
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 nov 2006, 17:54
Locatie:antwerpen
Contacteer:

Bericht door yassira » 02 jun 2007, 22:56

alle vandaag eindelijk om de suikerboontjes geweest : glazen bokaaltjes, 2 verschillende doosjes en voor de kindjes pluche sleutelhangers
De bokaaltjes en sleutelhangers heb ik vandaag al volledig afgewerkt (tja eens ik met iets begin :D ... )
de doosjes hadden ze niet in voorraad dus moet ik nog ongeveer 2 weekjes wachten voor ik daar aan kan beginnen ....

Ook ineens de verf gahaald voor mn ventje zn kamertje en die heeft vandaag al een laag primer gekregen dus begin ik morgen te verven en dan is het enkel nog wachten op de meubeltjes en opzoek naar de accessoires (en de rest van zn spulletjes)

nu maar eens dringend mn bed in kruipen want kweet nog amper of ik nu eigenlijk wakker ben of slaap :roll:

xxx

Gebruikersavatar
Snuffie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:19 sep 2006, 16:15
Locatie:Brugge

Bericht door Snuffie » 04 jun 2007, 10:17

Zie je. Alles gaat vlot vooruit. Je zal zeker nog alles op tijd klaar hebben, maar vergeet ook af en toe nie te rusten.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Annubis
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:27 okt 2005, 15:17
Locatie:pulderbos(zandhoven)
Contacteer:

Bericht door Annubis » 04 jun 2007, 11:05

alles zal nog in orde komen :wink: moest ik je kunnen komen helpen zou ik het doen :wink:
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 04 jun 2007, 11:22

Je zal zeker nog alles op tijd klaar hebben, maar vergeet ook af en toe nie te rusten.
iddm vergeet niet te rusten hé.... dat kan je wel gebruiken voorhet grote moment!!! :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
yassira
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 nov 2006, 17:54
Locatie:antwerpen
Contacteer:

Bericht door yassira » 04 jun 2007, 11:38

Haha Annubis je bent altijd welkom hoor je zou me zeker niet horen klagen :lol:

Goortjes en snuffie: mja ik weet het maar eens ik ergens aan begin stop ik niet meer

heb gisteren het kamertje volledig geschilderd met uitzondering van een halve muur (toen had ik er genoeg van) en toen kreeg ik ontzettende last van nestdrang met als gevolg dat ik nog een paar uur heb staan kuisen (om een idee te geven van hoe erg het was: stofzuiger heeft het dan nog begeven dus op handen en knieen het tapijt gedaan met een vochtige vod)
Dan waren de suikerbonen niet naar mn zin (sommige glazen bokaaltjes zagen er naar mijn mening nogal "rommelig " uit :roll: ) dus heb ik die ook nog opnieuw gedaan

met als gevolg olifantenpoten en om 21u als een blok inslaap gevallen

Vandaag zal ik mezelf maar wat proberen inhouden, al ga ik wel schilderen, anders sta ik straks weer in het ziekenhuis met die harde buiken van vorige keer (ofzo)

xx

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 04 jun 2007, 11:46

neem maar eens een dagje congé :wink:
ik ken dat hoor, eens je goed bezig bent....
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Snuffie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:19 sep 2006, 16:15
Locatie:Brugge

Bericht door Snuffie » 04 jun 2007, 12:11

Tuurlijk kennen we dat. Dat is het aard van het beestje.
Maar wij zijn hier om je af en toe een beetje in te tomen :lol:
Soms eens een korte pauze of s'avond een lekker warm bad is al voldoende. :lol:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

of

Bericht door Aicha » 04 jun 2007, 13:52

Of zelfs een meer hier komen koekeloeren! Dan bzen je zeker efkes niet in de weer met emmers enzo :wink:

Je hebt nogal vorderingen gemaakt zeg in je voorbereidingen ! Amaai!!!!!

Liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
femmie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jan 2007, 18:28
Locatie:merksem

Bericht door femmie » 06 jun 2007, 20:29

bij mij was da ook zo ik moest bijna ter plekke int slaap vallen voor ik met iets stopten en nu zeker als de bevalling nadert...
in elk geval nu je beebje er nog niet is moet je dubbel en dik van de rust profiteren :wink:
AfbeeldingAfbeelding


Plaats reactie

Terug naar “Ik ben juist zwanger....”