Jonge moeder

Moderators:goortjes, Welcome, Moderators

Gebruikersavatar
yassira
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 nov 2006, 17:54
Locatie:antwerpen
Contacteer:

Bericht door yassira » 09 jul 2007, 16:09

Hoi hoi,

Net terug van DE gyn :wink:

Als alles goed gaat was het de voorlaatste x volgende week dinsdag moet ik terug en dan gaat hij kijken of ik ingeleid kan worden (die week nog)
maar eerst moet mn prutske nog indalen (hij is nog geen mm gezakt)en zo van die toestanden ( de raad van Barudy: veel wandelen en veel kuisen :lol: (zal dat dan maar braaf doen zekers)) anders word het een keizersnede en dat zie ik eigenlijk niet echt zitten

Nu begint het wel ineens heel erg dichtbij te komen :? ...

Echo s zaggen er ook weer heel goed uit : hij weegt ongeveer 3kg en zn hoofdje is "iets groter dan dat van de gemiddelde belg maar tis geen waterhoofd " :lol: (mijn beebje is dan ook maar een halve belg he :lol: )

alle zal er maar eens invliegen zekers

xx


Gebruikersavatar
Sabtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jan 2007, 16:21
Locatie:West - Vlaanderen

Bericht door Sabtje » 09 jul 2007, 16:31

Yassira, kzou me nog geen zorgen maken hoor, mijn dochtertje was een week oor de bevalling ook nog niet ingedaald...
ik dacht zelfs dat k overtijd zou gaan... maar t is dan allemaal vlug gegaan en ben nog een week te vroeg bevallen :wink:
alvast suuces! en een vlotte bevalling gewenst!!
grtjs
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

controle

Bericht door Aicha » 09 jul 2007, 18:00

Allée zeg, dat gaat opeens wel allemaal supersne lbij jou!
En er wordt al gesproken van een inleiding voor je de vermoedlijke bevallingsdatum bereikt hebt :?
Heb je dan al opening of verweekte baarmoederhals ofzo?

Je kijkt waarschijnlijk wel fel uit naar volgende week nu ! ben echt benieuwd!
Wie weet ben wordt jij opeens de eerste julli mama van dit jaar :wink:

Liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
yassira
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 nov 2006, 17:54
Locatie:antwerpen
Contacteer:

Bericht door yassira » 09 jul 2007, 18:31

Sabtje: dat heb ik nog al gehoord dus echt heel veel zorgen maak ik me niet maar tzit toch een beetje in mn hoofd hoor :)
Bedankt he

Aicha: tgaat inderdaad ineens heel snel sta er zelf een beetje van te kijken :lol:
Neen er was nog geen opening of niks maar heb ontzettend veel last van mn bekken en harde buiken (had vorige x antibiotica gekregen tegen blaasontstekking omdat hij d8 dat het daarvan kwam maar lijkt alleen maar erger te zijn geworden) samen met serieuze krampen
Daarstraks aan de monitor ook contracties te zien (en hartslag van mn beebje viel heel vaak weg of ging net overdreven snel)
Dus kwam het erop neer dat ,als ik het goed vond, hij zou inleiden

Verder zit die CMV nog steeds heel erg in mn hoofd word er met momenten bijna gek van dus zal me heel goed doen als ik eindelijk zekerheid heb daarover

De gevoelens zijn wel een beetje gemengd langs een kant kijk ik er heel erg naar mn prutske eindelijk vasttehouden en te zien hoe eruitziet (al heb ik de laatste dagen wel nachtmerries over zn uiterlijk en dan loop ik de hele dag met een raar gevoel rond) langs de andere kant heb ik wel een beetje schrik/zenuwen voor de bevalling en heeeeeeeeeel stiekem had ik ergens toch ook wel graag een spontane/natuurlijke bavalling gehad (alhoewel het praktisch ook weer erg goed uitkomt mn moeder vertrekt de dag na mn uitgerekende datum opreis dus als ik niet werd ingeleid zou ik er van dag 1 helemaal alleen voorstaan (niet dat dat zo erg is maar volgens mij is een beetje raad en hulp de eerste dagen toch wel handig/welkom)


xx

Gebruikersavatar
Sabtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jan 2007, 16:21
Locatie:West - Vlaanderen

Bericht door Sabtje » 10 jul 2007, 00:17

Yassira, ivm dat er alleen voor staan:
weet je dat je recht hebt op 10huisbezoeken van een zelfstandige vroedvrouw? ook als je 5dagen in het zh blijft!! deze bezoeken zijn met volledige tussenkomst van de mutualiteit, en je moet niks voorschieten :wink:
ook kan je kraamhulp aanvragen, da's iemand die komt helpen met de meer huishoudelijke taken... hier moet je wel een kleine bijdrage zelf betalen, dat wordt berekend op je loon... maar dat kan mss wel een hulp zijn in jou geval... (ik weet niet he, kan het je maar es voorstellen)
want ik had mn ventje 1maand thuis bij me na de bevalling, en mn ma en schoonma kwamen helpen in het huishouden, ik heb tot 1maand na de bevalling bijna niks moeten doen... dat was echt zalig genieten van mn kersverse dochter :D
nu die bezoekjes van de vroedvrouwen kan ik je al zeker aanraden hoor!!
ze helpen je met vanalles en je kan ze ook altijd opbellen als je vragen hebt (die van mij toch, da waren schatten van mensen!!)
alvast succes!
grtjs
Afbeelding

Afbeelding


Gebruikersavatar
yassira
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 nov 2006, 17:54
Locatie:antwerpen
Contacteer:

Bericht door yassira » 10 jul 2007, 03:47

slapeloos nachtje.....

Ik dacht altijd dat die vroedvrouw alleen was als je er al een had voor je bevalling :?

Ik heb gehoord voor kraamhulp: kost mij ongeveer 8€/uur das 32€ per dag (alle halve dag) en dat (in het begin) 2x per week :roll: de hulp zou wel heel erg welkom zijn maar vind het er toch wat over (wel geen idee hoeveel ongeveer word terugbetaald door de mutualiteit :? ?)

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

kraamhulp

Bericht door Aicha » 10 jul 2007, 13:44

Yassira,

je hoef niet persé al van voor je bevalling bij een vroedvrouw geweest te zijn om er achteraf aanspraak te kunnen op maken!
Alles facturatie wordt idd rechtstreeks via de mutualiteit vereffend.

Wat die kraamhulp betref: Het bedrag dat jij per u zou moeten betalen wordt berekend op je inkomsten!
Ik kan me echt niet inbeelden dat dat voor jou op 8euro/ zou uitkomen. Jij bent toch een alleenstaande mama, is het niet :?:
Ik ken een alleenstaande, fultime werkende mama die dat gevraagd heeft en zij betaalde 3,50 ongeveer per uur.
Die kraamhulp kwam daar 2 halve dagen per week .

Lefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
yassira
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 nov 2006, 17:54
Locatie:antwerpen
Contacteer:

Bericht door yassira » 10 jul 2007, 13:56

inkomsten liggen vrij hoog ze hebben het bekeken en het zou dus wel degelijk op 8€ komen

Net op de site van de mutualiteit gekeken en ze betalen blijkbaar wel 5€/uur terug dus dan valt het al bij al nog heel goed mee

Gebruikersavatar
mieke1983
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jan 2007, 17:22
Locatie:poperinge
Contacteer:

Bericht door mieke1983 » 10 jul 2007, 13:59

waarom laat je dan niemand komen met dienstencheques?
zou toch nog goedkoper zijn? Zij mogen ook eten maken, en strijken, en poetsen! En volgend jaar kan je het in je belastingen steken.

Hier bij ons in de mutualiteit kon je voor de eerste 30uren hulp krijgen aan 1euro per uur daarna was het ook berrekend o p je inkomen maja 30uren is rap weg hé
Afbeelding

trotse mama van 3schatten

http://defluppe.spaces.live.com/

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

goedkoop

Bericht door Aicha » 10 jul 2007, 14:30

Amaai Mieke, da's goedkoop maar 30 u is idd niet veel é :roll:

Eignelijk zijn die dienstencheques ook een optie alhoewel het dan toch nog ietske duurder uitkomt vrees ik. Na aftrek verlies je daar ongeveer 4,.. op zeker?
:oops: en zeggen dat er hier eentje komt met dienstencheques :oops:;

Misschien eerst de kraamhulp en daarna dienstencheques voor zolang je het nodig acht.
Je moet daar geen contract voor tekenen dus wanneer je er geen behoeft meer aan hebt kan je dat ook gewoon stopzetten.

Liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
yassira
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 nov 2006, 17:54
Locatie:antwerpen
Contacteer:

Bericht door yassira » 10 jul 2007, 18:36

daar had ik ook al aan gedacht maar zou toch (zeker in het begin) handig zijn als het iemand is die ik ff bij mn zoontje kan laten (om bv een douche te nemen of eventueel een beetje bij te slapen of die hem ff oppakt als hij huilt en ik net met iets bezig ben ofzo) en waar ik ook een beetje raad aan kan vragen als het nodig zou zijn

en het komt idd iets duurder uit(die dienstenchques he)

30 uren zijn idd rap weg maar dat is toch mooi meegenomen hoor moet ik zeggen (wou dat het bij ons ook zo was alle beetjes helpen he)


xxx

Gebruikersavatar
mama24
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2006, 15:03
Locatie:poperinge

Bericht door mama24 » 11 jul 2007, 07:49

hey yassira allé zeg het zal vlug inkorten hé voor jou als ik dit allemaal lees :lol:
nog geen zin gehad om je bij juli mama's toe tevoegen :?:
ik had ook al eens nagedacht voor kraamhulp moja is er lijk nog niet van gekomen :( we zullen wel zien hoe ik het teweeg zal brengen met mijn 3 kids
groetjes

Gebruikersavatar
yassira
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 nov 2006, 17:54
Locatie:antwerpen
Contacteer:

Bericht door yassira » 11 jul 2007, 09:38

Hey,

Jaja mag je wel zeggen :lol:
Zin gehad wel maar om een of andere reden (vraag me dus niet de welke he) komt het er maar niet van :shock:
Zit daar heel vaak te lezen maar alle ja....

Met 3 kids zou dat idd ook wel erg handig zijn denk ik

Ze hadden mij wel altijd gezegd dat je dat rond 6/7 maanden zwangerschap moest aanvragen(zodat je zeker hulp hebt en zeker nu met de grote vakantie....)
Maar heb zelf ook maar pas een week of 2 geleden gebeld ze zeiden toen wel dat ze niet zeker wisten of ze me ten volle gingen kunnen helpen, moest ik het doen, want dat er veel personeel op vakantie is maar ze gingen wel kijken waar ze me konden helpen
Toen er dan iemand langskwam wist die me te vertellen dat ik geluk had want dat er de dag tevoren iemand was weggevallen :lol:
Dus je kan mss toch nog een keertje horen ....

Net ff gezien voor het juiste bedrag van die dienstencheques en na aftrek komt het inderdaad nog steeds op 4€69/uur

xx

Gebruikersavatar
femmie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jan 2007, 18:28
Locatie:merksem

Bericht door femmie » 11 jul 2007, 15:54

hey yarissa,
seg bij welke mutualiteit ben jij? want in de nationalestraat in antwerpen zit familiehulp die doen thuiszrg en kraamhulp en normaal gezien kan het daar wel snel gaan om hulp te krijgen?? ik heb daar zelf gewerkt en ds echt wel een goede dienst hoor maar... die hangen af van de CM dus...
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
yassira
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 nov 2006, 17:54
Locatie:antwerpen
Contacteer:

Bericht door yassira » 11 jul 2007, 16:03

hey

bij de christelijke...
Tis daar dat ik heb gehoord :)

Gebruikersavatar
femmie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jan 2007, 18:28
Locatie:merksem

Bericht door femmie » 11 jul 2007, 16:05

ah oke
ja sorry zene maar had precies ni alles goed gelezen :oops:
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
yassira
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 nov 2006, 17:54
Locatie:antwerpen
Contacteer:

Bericht door yassira » 11 jul 2007, 18:33

jawel hoor je had wel goed gelezen want heb het niet vermeld (als k me niet vergis) :lol:

xx


Plaats reactie

Terug naar “Ik ben juist zwanger....”