Vandaag eerste echo gehad - teleurstelling

Moderators:goortjes, Welcome, Moderators

Gebruikersavatar
flupke
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2005, 19:22
Locatie:aartselaar
Vandaag eerste echo gehad - teleurstelling

Bericht door flupke » 14 dec 2005, 16:20

Hoi,

Vandaag ben ik voor de eerste keer naar de gynae geweest. Ik zou normaal gezien 7 1/2 weken ver zijn. Ze zei dat het vruchtje dan normaal gezien 1 cm moest zijn. Toen ze de echo echter uitvoerde zei ze: "Amai das veel te klein om al 7 weken te zijn." Het vruchtje was, ruim gemeten, maar 6 mm. Ik zou volgens haar dus maar 6 weken zijn. Maar toch ben ik ongerust. Ik heb de test gedaan toen ik 2 dagen over tijd was, maar als zij denkt dat ik nog maar 6 weken ben ipv 7 1/2 weken... hoe kon de test toen al positief geweest zijn. Ik was wel in paniek. Ze zei dat ik volgende week maar moest terugkomen. Ze heeft er dus nog geen bevallingsdatum opgeplakt. Ze wil eerst weten of het vruchtje volgende week wel gegroeid is. Ik heb vandaag dus ook geen hartslag kunnen horen. toch wel een teleurstelling. Daar had ik toch wel op gehoopt. Nu nog een week in onzekerheid. Ze zei zelfs tegen mij dat ik er moest aan denken dat 1 op 10 zwangerschappen na enkele weken toch verkeerd afloopt. Lap... da moest ze daar nu juist nog bijzeggen. Nu ben ik nog zenuwachtiger. Ben de ganse dag wat down geweest en heb een slecht voorgevoel. Hoop dat alles volgende week in orde is, maar die week zal een eeuwigeid duren. Wachten wachten wachten....

Hoe groot was bij jullie het vruchtje op 7 weken?

groetjes Cindy
AfbeeldingAfbeelding


Vivie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 nov 2005, 21:32

Bericht door Vivie » 14 dec 2005, 16:27

Hallo,

Ik weet ongeveer wat je meemaakt. Bij mijn eerste echo op 7w2d mat het vruchtje 3,5 milliemeter, perfect volgens duur van zwangerschap zei gyn, kan je er nu nog aanuit????

Maar toen ik thuis vergeleek met de echo van 7w4d van mijn zoontje zag ik dat hij toen al 11,8 milliemeter was. Dus maak me ook veel zorgen! Ik ben er ook mee bezig dat het vruchtje toch heel klein was maar volgens gyn was alles in orde. Ik heb dat maar thuis gezien, die echo van mijn zoon, dus heb haar nog niks kunnen vragen.

Woensdag mag ik terug op controle, daartegen zal ik 11 weken zijn.

Wacht even af, uw vruchtje was al groter als het mijn op dezelfde periode (7w2d) en ik ben nog steeds zwanger. Probeer er niet teveel aan te denken!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
flupke
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2005, 19:22
Locatie:aartselaar

Bericht door flupke » 14 dec 2005, 16:49

Het is natuurlijk gemakkelijker gezegd dan gedaan om er niet te veel aan te denken. Gelukkig heeft jouw gynae gezegd dat alles in orde was en dat de grootte van het vruchtje op schema zat. Bij mij zei ze dat het veel te klein was en dat ik volgende week maar eens moest terugkomen. Ik zit er dus al de ganse dg mee in mijn kop. Maar nu heb ik net in mijne zwangerschapsbijbel opgezocht hoe groot het eigenlijk moet zijn.
Daarin staat het volgende:
week 5 = +/- 1.25 mm
week 6 = 2 tot 4 mm
week 7 = 4 tot 5 mm
week 8 = 14 tot 20 mm
Dit is telkens van kruin tot stuit gemeten, maar ik vraag me eigenlijk af of dit wel anders kan gemeten worden. Er is dan toch nog niet veel te zien. Dus volgens dit schema hoef ik mij geen zorgen te maken. Maar toch...
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
jenniferv
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 dec 2004, 13:05
Locatie:Schelle

Bericht door jenniferv » 14 dec 2005, 20:22

hoi,

op 6 weken is het vruchtje normaal zo'n 1 cm groot.
op 12 weken zo'n 9 cm.

toen ik zwanger was was men eerste echo op 7 weken en twee dagen, ze was dan zo'n 1.60 cm groot. Alles was goed en de hartslag was al te zien. Maak je niet te ongerust, en denk positief.
ik wens je veel succes toe.

ps: bij welke gyn. ga jij? ik ging bij dr. Nelis in boom. Maar eerst ging ik bij een gyn. in aartselaar.

groetjes
Laatst gewijzigd door jenniferv op 14 dec 2005, 20:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
voetballover
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 mar 2005, 10:36
Locatie:leuven (kessel-lo)

Bericht door voetballover » 14 dec 2005, 20:29

toen ik de eerste keer een echo kreeg(ik had toen wel bloedverlies gehad juist)
was het vruchtje ook een week kleiner dan ze verwacht hadden...
dat klopte ook niet,naargelang de datum van de test enz..
ik vond dat heel raar.
maar voorlopig gaat alles goed,behalve rugpijn en af en toe wat maagpijn,maar dat nemen we erbij zeker?
ik ben nu 16 weken,bijna 17...
dus,ik zou afwachten en u niet te ongerust maken,,het kan ook goed gaan he,zoals je leest...

groetjes
trotse mama van XANTHE*28mei2006*3190g*51cm*

getrouwd op 28 april 2007
Afbeelding

Afbeelding


Marita
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 mar 2005, 18:06

Re: Vandaag eerste echo gehad - teleurstelling

Bericht door Marita » 15 dec 2005, 13:46

flupke schreef:Hoi,

Vandaag ben ik voor de eerste keer naar de gynae geweest. Ik zou normaal gezien 7 1/2 weken ver zijn. Ze zei dat het vruchtje dan normaal gezien 1 cm moest zijn. Toen ze de echo echter uitvoerde zei ze: "Amai das veel te klein om al 7 weken te zijn." Het vruchtje was, ruim gemeten, maar 6 mm. Ik zou volgens haar dus maar 6 weken zijn. Maar toch ben ik ongerust. Ik heb de test gedaan toen ik 2 dagen over tijd was, maar als zij denkt dat ik nog maar 6 weken ben ipv 7 1/2 weken... hoe kon de test toen al positief geweest zijn. Ik was wel in paniek. Ze zei dat ik volgende week maar moest terugkomen. Ze heeft er dus nog geen bevallingsdatum opgeplakt. Ze wil eerst weten of het vruchtje volgende week wel gegroeid is. Ik heb vandaag dus ook geen hartslag kunnen horen. toch wel een teleurstelling. Daar had ik toch wel op gehoopt. Nu nog een week in onzekerheid. Ze zei zelfs tegen mij dat ik er moest aan denken dat 1 op 10 zwangerschappen na enkele weken toch verkeerd afloopt. Lap... da moest ze daar nu juist nog bijzeggen. Nu ben ik nog zenuwachtiger. Ben de ganse dag wat down geweest en heb een slecht voorgevoel. Hoop dat alles volgende week in orde is, maar die week zal een eeuwigeid duren. Wachten wachten wachten....

Hoe groot was bij jullie het vruchtje op 7 weken?

groetjes Cindy
Cindy, ik kom je ook geruststellen :D
Die verhalen van toch iets minder ver volgens 1e echo hoor ik heel veel.
Hoe komt dat????is de bevruchtte eicel niet dadelijk beginnen delen, ben je dan toch extra laat in je cyclus zwanger geworden???? Zoek vooral geen reden en maak je daar zeker geen zorgen over.
Als een vruchtje zich begint te ontwikkelen dan verloopt dat altijd op precies dezelfde wijze en met een vroege echo kunnen ze heel precies zeggen hoe ver een zwangerschap is (zelfs als het met IVF was of als er maar 1 keer sex was zeggen ze soms een andere datum en houden ze zich aan die andere datum). Op basis van de afmetingen (hoofdomtrek, kop-stuitlengte, omtrek en doorsnede, achteraf femurlengte en buikomtrek) bepaalt de computer in het echografie-toestel de zwangerschapsduur. Als je dan toch verschillende afmetingen ziet dan denk ik dat er verschillende dingen worden gezegd (kop-kruin kan je niet vergelijken met totale lengte of doorsnede van de gehele vruchtzak).
Waarom zagen ze nu zo door over 6 weken i.p.v. 7,5 want nu is dat niet van belang en maakt je alleen ongerust. De reden is om juist te behandelen als er vroegtijdig contracties zijn (hoe vroeger, hoe meer er moeite wordt gedaan om het af te remmen) en om te weten wanneer je echt overtijd bent.
Op basis van 6 weken gisteren ben jij uitgeteld voor 9 augustus: dus nu gewoon de andere datum vergeten en je fixeren op 9/8.
Waarom moet je nu volgende week teruggaan (want dat is heel ongewoon): gewoon om je gerust te stellen. Je kan je er aan verwachten dat je gynaecoloog dan zegt dat het 7 weken is (en zeker niet ineens 8,5)
Een vruchtje deelt en groeit en zolang als alles verder gaat zijn er geen redenen om je zorgen te maken. Nu kunnen er geen problemen zijn en kan je geen groei-achterstand hebben. Als er iets mis is stopt het met delen en stopt het hartje met kloppen. Je hebt het hartje zien kloppen denk ik (horen was nog te vroeg) dus dan was alles O.K.

Wendytje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 nov 2005, 20:27
Locatie:West-vlaanderen

Bericht door Wendytje » 15 dec 2005, 17:28

ben op 3 december voor de eerste keer naar de gynae gegaan. dacht dat ik toen bijna 8 weken was, uitgerekend volgens mijn laatste menstruatie. niets was/is minder waar. Ik ben 10 dagen later uitgerekend dan gedacht. een late eisprong en dus ook een late bevruchting. Het vruchtje was nog maar 4 mm maar je kon wel al een hartslag zien. mag nu woensdag terug gaan op controle. (beetje vroeger dan verwacht,w ant heb in augustus miskraam gehad op 8 weken 3 dagen). vandaar dat ik meer zekerheid wil rond deze periode.

Ik testte wel nog altijd negatief na 1 week overtijd, dus het kan wel kloppen dat ik een late eisprong had. Maar ik voel me nog iedere ochtend misselijk en moet braken, dus alles loopt goed denk.

Hopelijk is alles ok bij jou, ik duim alvast.

Kunnen we gezellig samen aftellen.

groetjes
wendy
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
flupke
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2005, 19:22
Locatie:aartselaar

Bericht door flupke » 15 dec 2005, 17:37

Marita, (en de anderen ook natuurlijk)

Bedankt voor je reactie. Ik ben al pak meer gerustgesteld, behalve over één ding. Ik heb het hartje dus niet zien of horen kloppen. Dat kon volgens mijn gynaecologe nog niet. Klopt dit wel??? Of wou ze dit nog niet laten horen voor het geval er toch iets verkeerd zou zijn? Ik weet eigenlijk niet goed wat ik van haar moet denken. Je zou je toch 100% op je gemak moeten voelen bij je gynaecologe, maar dat heb ik absoluut (nog) niet. Ik ben misschien nog wat onwennig en telkens superzenuwachtig. Ik dacht dat het een voordeel was om een vrouw te hebben, maar ik hoor uit alle richtingen dat mannelijke gynaecologen toch 'anders' (beter???) zouden zijn. Het kan nu natuurlijk ook zijn dat ik een beetje beïnvloed ben door het 'rare' nieuws van gisteren. We zien wel wat het volgende week wordt. Mijn gynaecologe heeft mij alleszins niet gerustgesteld.

Nog een geluk dat ik hier op dit forum terecht kan om mijn hartje te luchten. Ik zou niet weten bij wie ik het anders zou moeten doen en me met raad en daad zou bijstaan. Als ik mijn ei hier niet kwijt kon had ik waarschijnlijk de ganse week lopen sakkeren en ongerust wezen.

Bedankt iedereen!!!!!
AfbeeldingAfbeelding

Marita
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 mar 2005, 18:06

Bericht door Marita » 15 dec 2005, 17:47

Die 6 weken dat is op de rand om een hartje te zien kloppen en als je het niet kan zien dan kan je het ook niet horen.
Zie volgende week maar hoe je je gynaecoloog vindt en anders heb je nog tijd om te veranderen. Vrouwelijke gynaecologen zijn gewoonlijk harder en hebben minder begrip dan mannen. Zelf kies ik dus in ieder geval voor een man.

Ik wil je helemaal niet ongerust maken, maar toch wel eerlijk blijven...zie PM
Laatst gewijzigd door Marita op 16 dec 2005, 01:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
flupke
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2005, 19:22
Locatie:aartselaar

Bericht door flupke » 15 dec 2005, 18:37

Marita,

nogmaals bedankt voor de uitleg. Ik ga inderdaad afwachten hoe het volgende week gaat met mijn gynaecologe. Als ik er mij niet 100% goed bij voel zoek ik wel iemand anders. Keuze genoeg toch.

groetjes cindy
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Annubis
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:27 okt 2005, 15:17
Locatie:pulderbos(zandhoven)
Contacteer:

Bericht door Annubis » 15 dec 2005, 18:39

heykes flupke in welk ziekenhuis ga jij?
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)

Gebruikersavatar
flupke
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2005, 19:22
Locatie:aartselaar

Bericht door flupke » 15 dec 2005, 18:43

Ik ga bij BECKSTEDDE in Boom. Zij heeft daar haar praktijk waar je terecht kan op woensdagnamiddag en donderdagavond. De andere dagen zit zij in het UZ in EDEGEM. Ben zelf nog nooit in het UZ geweest, maar dat is ziekenhuis dat het dichtste bij is en toch ook veel mogelijkheden heeft als er ooit iets moest mislopen.
AfbeeldingAfbeelding

Katia

Bericht door Katia » 15 dec 2005, 18:45

oh dat ziekenhuis is hier in de buurt...
kan ik je bezoeken als je bevallen bent :lol:

Gebruikersavatar
Annubis
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:27 okt 2005, 15:17
Locatie:pulderbos(zandhoven)
Contacteer:

Bericht door Annubis » 15 dec 2005, 19:33

ik ben heel tevreden van mijn gynae in het middelheim , alleen het ander personeel in het ziekenhuis valt tegen . in edegem is een vriendin van mij bevallen en die was er tevreden van ze hebben alleen heel weinig informatie over de borstvoeding daar zei ze.
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 15 dec 2005, 19:42

hey flupke
je mag jezelf niet zo bang zitten maken
Ik heb dit verhaal al bij velen uit mijn kenissenkring gehoord, dus laat dit je een beetje geruststellen

de eerste keer dat ik zwanger was, zijn ze er per toeval bij uitgekomen
en in mijn bloedname zagen ze dat ik toen zo'n 6 weken ver was
Mijn gyn heeft me toen opgebeld en gezeg dat ik ten vroegste op 8 weken eens mocht komen. Dan kon hij het hartje zien kloppen!
en ja hoor , dat was inderdaad zo.

Ik heb nog ergens hier gelezen dat een vrouwelijke arts harder is dan een mannelijke, en dat moet ik beamen.
ik heb ook een mannelijke arts en die leeft enorm met me mee. Maar mijn eerste bevalling werd door een vrouw overgenomen en die was niet erg tactvol vond ik. Zelfs mijn man vond haar niet sympathiek;

Dus kop op en ik duim met je mee!

Katia

Bericht door Katia » 15 dec 2005, 20:27

mama van A&E schreef:ik ben heel tevreden van mijn gynae in het middelheim
welke gyne heb je dan?
hier hetzelfde, tevreden over gyne in middelheim, maar personeel trok op niks!

Gebruikersavatar
jenniferv
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 dec 2004, 13:05
Locatie:Schelle

Bericht door jenniferv » 15 dec 2005, 21:30

hoi,

Ik had dr. nelis uit boom, ik was er direct op men gemak. Hij zit in het az. heilige familie te reet/rumst. Ik was tevreden over het personeel en men kinderarts zit daar ook(dr. coeck)

En ook ik kan je komen bezoeken, leuk zeg!

groetjes

Katia

Bericht door Katia » 15 dec 2005, 21:33

hihi... ik ben bij dokter nelis geboren... :lol::lol::lol:
leeft diee nog? das toch al nen oude dan he

Gebruikersavatar
jenniferv
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 dec 2004, 13:05
Locatie:Schelle

Bericht door jenniferv » 15 dec 2005, 22:34

da begint, maar this ne hele goeie.

groetjes

Katia

Bericht door Katia » 15 dec 2005, 23:26

tuurlijk, zie maar wat hij op de wereld gezet heeft :lol: uhum uhum... :D

Marita
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 mar 2005, 18:06

Bericht door Marita » 16 dec 2005, 05:15

Cindy, heb jij nog pijnlijke gezwollen borsten, ben je nog misselijk, ben je nog heel vroeg moe 's avonds,...?
Indien ja dan mag je heel blij zijn want dan vertelt je lichaam je dat alles O.K. is en dat het alleen last heeft van je zwangerschapshormonen.
Indien neen moet je je ook nog geen zorgen maken want dan begin je misschien gewoon te worden aan die hormonen.

Marita
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 mar 2005, 18:06

Bericht door Marita » 16 dec 2005, 05:16

Katia schreef:tuurlijk, zie maar wat hij op de wereld gezet heeft :lol: uhum uhum... :D
ik vrees dat hij er nog altijd niet goed van is :roll:

Gebruikersavatar
Annubis
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:27 okt 2005, 15:17
Locatie:pulderbos(zandhoven)
Contacteer:

Bericht door Annubis » 16 dec 2005, 07:22

hoikes ik heb in het middelheim dr barudy da is echt nen goeie ( en t is gene misse ) ale het kan ook zijn dat mijn hormonen van de zwangerschap me toen parten speelde hoor :wink: :lol:
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)

Katia

Bericht door Katia » 16 dec 2005, 11:55

Marita schreef:
Katia schreef:tuurlijk, zie maar wat hij op de wereld gezet heeft :lol: uhum uhum... :D
ik vrees dat hij er nog altijd niet goed van is :roll:
amai merci zenne :( :lol:

Katia

Bericht door Katia » 16 dec 2005, 11:56

mama van A&E schreef:hoikes ik heb in het middelheim dr barudy da is echt nen goeie ( en t is gene misse ) ale het kan ook zijn dat mijn hormonen van de zwangerschap me toen parten speelde hoor :wink: :lol:
Ik had dr. Makar!
Ne super gyne!!!

Gebruikersavatar
petrake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 09:23
Locatie:Ruisbroek
Contacteer:

Bericht door petrake » 16 dec 2005, 14:35

Hier ook iemand die bij Dr. Nelis gaat. Hij heeft mijn 2 bevallingen gedaan en ook mijn operatie van een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Ook heeft hij me bijgestaan met mijn 2 miskramen. Kon altijd goed terecht bij hem.

Groetjes.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

kimpie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:09 mei 2004, 13:46
Locatie:vilvoorde (België)

Bericht door kimpie » 16 dec 2005, 19:43

Ik had van Jonas met 6 weken de eerste echo.
Weet niet meer hoe groot hij was.
Maar er was ook nog geen hartslag te zien hoor!

Ik denk dat je je ongerust maakt voor niets (wat normaal is)

Gebruikersavatar
vuur
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:04 nov 2005, 10:03
Contacteer:

Bericht door vuur » 16 dec 2005, 21:07

bij mijn eerste echo was er ook nog geen hartslag te zien
moet maandag teruggaan
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
jenniferv
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 dec 2004, 13:05
Locatie:Schelle

Bericht door jenniferv » 16 dec 2005, 21:19

hoever ben jij vuur?

Vivie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 nov 2005, 21:32

Bericht door Vivie » 17 dec 2005, 15:15

Nog 4 dagen en ik mag naar de gyn, ik ga haar zeker vragen hoe het komt waarom mijn zoon op 7w4d 11,8 mm was en dit babyke op 7w2d slechts 3,5 mm was. Ik laat je wel iets weten. Wanneer mag jij naar gyn?
Afbeelding
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “Ik ben juist zwanger....”